Az európai top labdarúgó-bajnokságokban játszó nagy sztárok piaci ára jelentős mértékben csökkent a koronavírus-járvány egyik következményeként a KPMG könyvvizsgáló cég tanulmánya szerint. A pandémia kiváltotta nemzetközi gazdasági válság futballpiaci hatásait elemző anyagban a KPMG Football Benchmark az írja, hogy a legdrágább futballisták összértéke a zárt kapus meccsek miatt eddig 6,6 milliárd euróval apadt, és ha törölnék a bajnokságokból hátralévő mérkőzéseket, a devalválódás elérné a 10 milliárdot.
Az általános értékzuhanást mutató statisztika szerint a listán jelenleg első Kylian Mbappé 225 millió eurós értéke 177 millióra esett vissza, míg PSG-s klubtársa, a brazil Neymar – aki 2017-ben máig átigazolásai világrekordot jelentő 222 millió euróért került a párizsi elitcsapathoz – immár „csak” 137 milliót ér a világjárvány előtti 175 milliós piaci árához képest.
A Barcelona hatszoros aranylabdás argentin sztárja, Lionel Messi pillanatnyi értéke a szakértők szerint 127 millió euróra rúg,
míg a járvány kitörése előtt ugyanez az adat 175 millió volt. Ha folytatódik a spanyol bajnokság és a Bajnokok Ligája is, Messi ára 134 millióra ugorhat fel – állítja a KPMG-tanulmány, amely szerint a Barca francia világ- és Európa-bajnoka, Antoine Griezmann 119 helyett pillanatnyilag 89 milliót ér.
További példaként említi a Real Madrid belga csatársztárját, Eden Hazard-t, akit a spanyol királyi klub 100 millió euróért vásárolt meg, de ha most akarna túladni rajta, bukna az üzleten, mivel a világjárvány előtti 136 millió helyett a játékos jelenlegi piaci értéke 95 millió, amely a La Liga küzdelmeinek újrakezdésekor 101 millióra mehet fel.
A tanulmány egyik következtetése az, hogy
a világjárvány múltával a futballpiac alapvetően alacsonyabb árszintek mellett rendeződhet újjá,
s a legnagyobb sztárokért sem fognak majd annyit fizetni, mint korábban, amellett általánosságban a játékosbérek és a különböző eredményességi bónuszok is jellemzően kisebbek lesznek az eddigieknél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.