BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokba kerülhet a FedExnek a Redskins

Egy részvényes egyenesen azzal vádolta a vállalatot, hogy „az ügyfelek széles körének” nemtetszését vívta ki, amiért nyomást gyakorolt a csapatra a név megváltoztatására.

A FedEx hétfői virtuális befektetői értekezlete során a vállalat vezérigazgatója, Fred Smith, felolvasta egy részvényes kérdését, aki azt állította, hogy a cég „elidegenítette a vásárlók széles körét, akiknek elegük van a vállalat okoskodásából” – írja a Fox Business.

Ez alatt természetesen a Redskins márkanév megváltoztatását értette.

Az új nevet, a Washington Football Teamet a Fox Business tévécsatorna műsorvezetője, David Asman úgy jellemezte, mint

a legunalmasabb sportcsapatnév a történelemben.

Fontos kiemelni, hogy a franchise a jelenlegi nevét csak átmenetileg fogadta el, amíg az új brandet előkészítik.

A virtuális konferencián a részvényes kérdése arra vonatkozott, hogy a cég mikor fog „újra az alaptevékenységére összpontosítani”.

Válaszul a FedEx marketing vezérigazgatója, Brie Carere elmondta, hogy a vállalat „az összes marketing tevékenysége során a sokszínűséget, a méltányosságot és az integritást tartja szem előtt”.

A szponzor szorította sarokba az NFL csapatot

Az 1932-ben alapított egyesület az Egyesült Államokban zajló tüntetéssorozat miatt kényszerült új nevet választani, a Redskins (Rézbőrűek) elnevezés ugyanis sokak szerint sértő az őslakos indiánokra nézve.

A FedEx a Washington Football Team egyik legnagyobb szponzora és mint ilyen névadási jogokkal rendelkezik saját stadionja, a FedEx Field felett.

„Nagyra értékeljük a csapat döntését, hogy megváltoztatják nevüket és logójukat. Ez ugyanis a csapat döntése volt” – mondta Carere.

Az állítást többen vitatják és politikai nyomásgyakorlásról beszélnek.

„Fontos megjegyezni azt is, hogy a FedEx Fielden nagyszerű lehetőségünk van különféle sport- és szórakoztató rendezvények és tevékenységek megrendezésére. Nagyra értékeljük a FedEx Field szponzorálását, és várjuk a csapat új brandjének következő lépéseit.„

Fotó: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

Kritikák kereszttüzében

A vállalat helyzete nem egyszerű, mert a döntés megszületése előtt azt vetették szemükre, hogy nem, vagy nem elegendő mértékben reagálnak a társadalmi igényekre.

A FedEx egyike volt azon szponzoroknak, akik nyilvánosan felszólították a klub többségi tulajdonosát, Dan Snydert a franchise átalakítására. A kritikusok régóta azzal érveltek, hogy a csapat korábbi neve sértő az őslakos amerikai csoportokkal szemben.

A FedExnél betöltött vezető szerepén kívül Smith kisebbségi részesedéssel rendelkezik a Washington Football Teamben.

Nem elszigetelt eset

A sportéletben mindig nehéz folyamat volt a névváltás. Az NBA-ben is előfordultak hasonló esetek, például amikor 1997-ben a szintén washingtoni kosárlabda csapat – akkori nevén a Bullets – megriadva az utcákon elkövetett fegyveres bűncselekmények számának növekedésétől, változtatás mellett döntött. Így lett a klub neve Washington Wizards.

Újabb csapat válthat nevet, most az eszkimók miatt

Bár a nyelvészek szerint az eszkimó szónak – amelyet csak más népek használnak az őslakosokra – nincs pejoratív jelentése, Kanadában az elnevezés sértőnek számít, így a politikai korrektség jegyében helyette az „inuit” szót használják.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.