Az olimpia több mint 372 milliós európai nézettsége több mint 10 százalékkal haladja meg a 2018-as pjongcsangi téli olimpia adatát. Több mint 175 millióan – 13-szor többen, mint 2018-ban – a Discovery televíziós és digitális közvetítését követték, a versenyeket további közel 200 millióan pedig olyan partner műsorszolgáltatóknál nézték, amelyekkel – többek közt 45 szabadon fogható nemzeti műsorszolgáltatónál – a Discovery Európa-szerte licencmegállapodásokat kötött.
Magyarországon az Eurosport1 a magyar sikersportágak közvetítései mellett komoly figyelmet fordított a tradicionális olimpiai sportágakra is. Az Eurosport2 a tokiói játékok során pedig legfőképpen a magyar sportolók versenyzésére koncentrált. A minden pillanatot lefedő közvetítés érdekében az Eurosport a Discoveryvel partnerségben álló tévészolgáltatóknál összesen hét exkluzív pop-up csatornát is indított, különféle sportágakra specializálódva összesen több száz órányi élő közvetítéssel.
Tokiót már az első streaming olimpiának nevezik: a Discovery digitális platformjain – a Discovery+ és az Eurosport előfizetéses szolgáltatásain – 1,3 milliárd percnyi olimpiai tartalmat fogyasztottak el. Ez 21-szer több, mint a 2018-as téli olimpián, egy felhasználó pedig átlagosan 60 százalékkal több percet nézett a tokiói ötkarikás játékokból, mint a pjongcsangiból. A Discovery első nyári olimpiai közvetítésének nézettségi eredményei jól illusztrálják, hogy a világ legnagyobb eseménye iránt továbbra is széles körű az érdeklődés Európa-szerte. A nézők erős vágya, hogy saját, személyre szabott élményt teremtsenek maguknak, és kiválasszák, mit szeretnének nézni az összes sportesemény, nemzeti hős és inspiráló történet közül.
A helyi időzóna miatt Európában nem hagyományos esti főműsoridőben mentek a közvetítések, ennek ellenére a lineáris televíziós nézettségi adatok nagyon erősek voltak az északi piacokon, ahol a Discovery ingyenesen fogható csatornákon mutatta be a játékokat. Az olimpia legmagasabb közönségaránya az északi régióban 86 százalék volt, a játékok teljes ideje alatt a közvetítések Norvégiában és Svédországban 80 százalék feletti közönségarányt hoztak. Az Eurosport fizetős televíziós hálózatán 42 százalékkal javult a közönségarány 2018-hoz képest.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal 2015-ben kezdődött partnerségünk óta a Discovery elkötelezett abban, hogy új közönségeket bevonzva növelje az olimpia nézettségét Európában. A világjárvány okozta jelentős kihívások ellenére sikerült megvalósítanunk ezt az ambíciót: rekordot döntöttünk az elérésben, és a Discovery által bevont több mint 45 licencpartnerrel együtt új közönséget hoztunk a téli és nyári olimpiai játékokra
– mondta Jean-Briac Perrette, a Discovery International elnök-vezérigazgatója.
Az ingyenes Eurosport.com és annak helyi oldalai is napi látogatottsági rekordot döntöttek, háromszor nagyobb eléréssel, mint a 2018-as pjongcsangi téli olimpia hasonló napi adatai.
Az Eurosport olimpiai közvetítéseit több mint 47 millió egyedi látogató követte az olimpia 17 napja alatt, és az oldalmegtekintések és a videóindítások száma több mint kétszeresére nőtt az előző téli olimpiai játékokhoz képest.
A magyar Eurosport.hu is gazdag tartalmat – szakértői elemzéseket és exkluzív videókat – kínált az olvasók számára az olimpia alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.