A Barcelona és a Real Madrid nem használhatja többé az El Clásico elnevezést – írja a 90min a madridi székhelyű sportportál, a Relevo értesüléseire hivatkozva. A cikk szerint a Spanyol Szabadalmi és Védjegyhivatal (OEPM) azután döntött így, hogy a Real és a Barca egyaránt kérelmet nyújtott be a két klub rivalizálását szimbolizáló, magyarul klasszikust jelentő szó levédésére. A határozat értelmében mostantól mindkét egyesületnek tartózkodnia kell az El Clásico használatától, és azonnal el kell távolítania az összes promóciós anyagról. A május végi ítélet ellen egy hónapjuk van fellebbezni a feleknek.
Az OEPM kiemelte, a spanyol labdarúgó-bajnokság legfelsőbb osztálya (Primera División), hivatalosan – a fő szponzor bank nevéből adódóan – a LaLiga Santander, már birtokolja az ElClásico márkajelzést, és hiába lenne amúgy is – helyesen – külön írva, a hasonlóság megkérdőjelezhetetlen.
A szervezet úgy gondolja, fennáll a veszélye annak, hogy az elnevezés láttán az emberek a liga védjegyére asszociálnak, és nem tudják megkülönböztetni egymástól a két trade markot.
Érdekesség, hogy a katalánok a nyelvi sajátosságaik miatt egyébként is inkább az „El Clássic”-ot részesítik előnyben.
Eredetileg csak a bajnokikat illették így, ám az idő múlásával az egyszerűség kedvéért – valamint a nem elhanyagolható marketingérdekek miatt – kiterjesztették a két focicsapat egyéb meccseire is. Sőt, manapság bármilyen sportágban találkozik egymással a két klub, az összecsapásukat El Clásicónak hívják.
A feljegyzések alapján az első nem hivatalos Klasszikust több mint 120 éve, 1902. május 13-án játszották a XIII. Alfonz spanyol király tiszteletére megrendezett torna elődöntőjében, a Copa de la Coronaciónban. Hiába nyert akkor a Barca 3–1-re, a trófeát nem sikerült elhódítania, miután a fináléban 2–1-re kikapott a Bizcayától. A tornának az eredetileg lovaspályának tervezett madridi Hipódromo de la Castellana adott otthont.
Mintegy hatvan esztendővel később, 1959. február 15-én a Santiago Bernabéu stadionban a történelem során először a televíziók kamerái előtt feszült egymásnak a két rivális. A hatalmas érdeklődés miatt megteltek azok a vendéglátóhelyek, amelyek rendelkeztek tévével. Az egyik katalóniai kávézó például 8 ezer székkel várta a vendégeit, de még a Barcelona sportközpontját is meg kellett nyitni azok előtt, akik érvényes jegyük ellenére nem jutottak el a fővárosba. Az „előadás” azonban eléggé unalmasra sikeredett, mindössze egy gól esett, azt pedig a Puskás Ferenccel felálló Real Madrid lőtte. Érdemes megjegyezni, hogy a Barcában is volt egy magyar Kubala László személyében.
A hírt megszellőztető Relevo szerint óriási, hiszen a Barcelonának és a Real Madridnak is hatalmas pénzeket hozott eddig ez a brand:
az El Clásicóval mindent el lehet adni világszerte, legyen szó marketing- vagy médiajogokról.
Ráadásul nem csak tárgyakon, de különböző rendezvényeken is visszaköszön az elnevezés, nem beszélve a számtalan televíziós, rádiós és újságmegjelenésről. Egy megoldás maradt tehát: a két ősi riválisnak össze kell fognia, ha továbbra is használni szeretnék az El Clásicót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.