BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A szezont Fehérvár FC néven és kevesebb pénzzel kezdi a Vidi

Jelentős változások következnek a csapat életében – mondta a Fehervárfc.hu oldalnak a Vidi tulajdonosa, Garancsi István. Miután a klub szponzora, a Mol távozott, a csapat neve is átalakul, így a 2023–2024-es idényt Fehérvár FC néven kezdik.

A Vidi életében 2018-ban fordult elő utoljára, hogy a főszponzor neve nem szerepel a klub nevében. A 2023–2024-es szezonban már csak Fehérvár FC néven szerepel majd a csapat, hiszen a Mol távozott a Vidi mögül. Fehérvár FC tulajdonosa, Garancsi István az interjút azzal kezdte, hogy megköszönte a Molnak az elmúlt 13 évet, ami szerinte a Vidi legeredményesebb időszaka volt.

Budapest 20170809 Labdarúgás 2017 Ősz Videoton SC   Nemzeti Sport NS szerkesztőség   Garancsi István üzletember  székesfehérvári MOL Fehérvár FC labdarúgóklub tulajdonosa elnöke   Fotó: Szabó Miklós   Nemzeti Sport Budapest 20170809 Labdarúgás 2017 Ősz 
Videoton SC   Nemzeti Sport NS szerkesztőség   Garancsi István üzletember 
 székesfehérvári MOL Fehérvár FC labdarúgóklub tulajdonosa elnöke   
Fotó: Szabó Miklós   Nemzeti Sport
A Fehérvár FC tulajdonosa, Garancsi István.
Fotó: Szabó Miklós / Nemzeti Sport

Az új szezonnak jelentős változásokkal vágunk neki 

– mondta Garancsi a Fehervarfc.hu oldalnak. Elmondta, hogy most arra van szükség, hogy észszerűsítsék a működésüket, vagyis alkalmazkodjanak ahhoz, hogy kevesebb pénzből gazdálkodhatnak. Hozzátette, hogy ezekre a változtatásokra már korábban sort kellett volna keríteniük. Elismerte, hogy a Vidi már nem az NB I élbolyába tartozik, amit az utóbbi szezon eredményei is bizonyítanak. Viszont arról is beszélt, hogy ez a változás új lehetőségeket is kínál, amikkel élniük kell.

Ennek az alkalmazkodásnak az egyik legfontosabb eleme, hogy a korábbiaknál több fiatal magyar játékosnak szeretnének helyet biztosítani a felnőtt csapatban, illetve az utánpótlás-nevelésüket is hatékonyabbá akarják tenni.

Az NB III-as csapatunk az előző szezonban jól szerepelt, vannak utánpótlás-válogatottjaink, azt szeretnénk, hogy az első csapatig minél többen eljussanak 

– mondta Garancsi. Hozzátette, hogy ezzel a feladattal a klub sportigazgatóját, Juhász Rolandot bízta meg.

Súlyos döntést hozott a Mol: nem támogatja tovább a Fehérvár FC-t

Tizenhárom év után elválnak a székesfehérvári futballklub és a kőolajipari vállalat útjai. A Mol más csatornákon azonban továbbra is támogatja a magyar sportot és a labdarúgást.

Arról is beszélt, hogy a költségvetés átalakulása az első csapat tagjainak távozásával is járt. A csapatnak meg kellett néznie, hogy mekkora fizetések férnek bele az új keretbe, ehhez mérten pedig volt, akit el kellett engedniük. Érkezők terén is ugyan ez a helyzet: új fizetési keret áll rendelkezésre, ehhez kell mérni az igazolásokat.

Nem álmodhatunk a bajnoki címről, de még a dobogóról sem 

– mondta a tulajdonos. Szerinte a következő szezon egyetlen dologról fog szólni a számukra: az új, megfiatalított csapat alapjainak a lehelyezéséről. Azt is elmondta, hogy a bennmaradás a cél, miközben egy tehetségekből álló új keretet kell kialakítani, akiket a szurkolók is megkedvelhetnek majd.

A klub neve mellett a stadion nevéből is kikerült a Mol. Garancsi elmondta, hogy jelenleg nincs tervben új névszponzor érkezése, így a létesítmény a Sóstói Stadion nevet kapta. Hozzátette, hogy keresik az új szponzorációs együttműködéseket, de akkora partnert, mint a Mol, nem fognak találni.

Mivel a főszponzor távozásával a büdzsé leszűkült, a csapat Fehérvár önkormányzatához fordult segítségért. Garancsi István Cser-Palkovics András polgármesterrel egyeztetett a klub jövőjéről. Egy olyan együttműködést vázoltak fel, aminek keretében a város támogatást nyújtana a Fehérvár FC-nek az utánpótlás finanszírozásához, illetve a stadion üzemeltetéséhez. Ebben a körben még semmi konkrétum nincs a tulajdonos szerint, de kiemelte, hogy a megbeszélés a polgármesterrel előremutató volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.