BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Heteken belül bejelenthetik, hogy melyik csapat csatlakozik a Forma–1-hez

A mezőnyt jelenleg alkotó 10 istálló egyelőre nem támogatja, hogy új istálló kerüljön a mezőnybe.

Mohammed ben-Szulajem, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke szerint akár augusztusban bejelenthetik, hogy melyik csapat csatlakozik a Forma–1 mezőnyéhez, ő pedig előnyben részesíti az autógyártókat, szerinte ugyanis egy újabb márka belépése jót tenne a sportágnak. 

A dubaji sportvezető az elmúlt hétvégi, 38. Magyar Nagydíjon adott exkluzív interjút a formula.hu-nak, és azt mondta, egyetlen jelentkezőt sem akartak kizárni anélkül, hogy alaposan átvizsgálták volna a benyújtott pályázati anyagot. 

OCON, Esteban; GASLY, Pierre Mogyoród, 2023. július 23.
Esteban Ocon és Pierre Gasly az Alpine francia versenyzőinek koccanása (b) a rajt után a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2023. július 23-án.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

„Nagy nevekről és komoly pénzösszegekről van szó. Az időt rászántuk, az FIA csapata nagyon keményen dolgozott a szándéknyilatkozaton, voltak megbeszéléseink a csapatokkal, ahol áttekintettük a pályázataikat, 

és szerintem négy-hat héten belül meglesz a végleges döntés” 

– nyilatkozta az elnök. Hozzátette: ha valamelyik jelentkező megfelel a követelményeknek, mindent teljesít, és csatlakozni akar az F1-hez, akkor a szabályok keretein belül erre meg kell adni a lehetőséget. 

„Megértem a többi istálló aggodalmát, főleg az anyagi részt, annak elosztását illetően, de én nem azért vagyok itt, hogy bárkit felbosszantsak, hanem azért, hogy a sportág érdekében helyesen cselekedjek. Mi örömmel leülünk mindenkivel és adunk tanácsot, de nem mondhatjuk azt egy nagy csapatnak, amelyik jönni akar az F1-be, hogy menj és vegyél meg egy istállót, különben nem jöhetsz. Ez szerintem helytelen” – jelentette ki Ben-Szulajem. A mezőnyt jelenleg alkotó 10 csapat ugyanakkor egyelőre jellemzően nem támogatja azt, hogy új istálló kerüljön az F1-be, többek között biztonsági okokra hivatkozva. 

„A biztonság az FIA számára mindennél fontosabb, és amikor erről van szó, a biztonsági részlegünk azt mondja, hogy 11-12 csapattal is biztonságos. Nem értem a negatív hozzáállást. 

Hallottam és olvastam korábban, hogy a Liberty Media is szívesen látna 11. istállót, tehát úgy tűnik, hogy mindketten a sport érdekeit nézzük és annak fenntarthatóságát, mert így több lesz az üzlet a promóter számára is” – mondta. Mohammed ben-Szulajem arról is beszélt, hogy a 2026-tól bevezetendő motorszabályokat elfogadták és aláírták a csapatok, így – bár az FIA mindig meghallgatja az ötleteket – azok megváltoztatására nincs valós esély. 

 

Vajon az Audi csatlakozott volna, ha ugyanazok maradnak a szabályok? Ha mindig bezárjuk az ajtókat és nem engedünk be senkit, az talán jó a mostani csapatoknak és gyártóknak, de akkor nem jutunk előrébb, ugyanitt maradunk

 

– fejtegette az elnök. „Irányító testületként teljes felelősséggel tartozunk a szabályozási döntések meghozataláért, a 2026-os motorszabály pedig szabályozói döntés. Természetesen minden érdekelt féllel egyeztetünk, de végső soron ez az FIA felelőssége.” 

A dubaji sportvezető azt is elmondta, hogy a célja egy erős, stabil, egyértelmű és átlátható nemzetközi szövetség felépítése, és hangot adott annak a véleményének, hogy a Forma–1 jogtulajdonosa, a Liberty Media, valamint a csapatok is biztonságban érezhetik magukat, ha az FIA erős és mindig, mindenkivel szemben sportszerű. 

Megszólalt a Herendi, miután a Hungaroringen összetörték a legendás trófeát – a kommentelők dühösek

Újra elkészítik Max Verstappen trófeáját, amit a Magyar Nagydíj második helyezettje, Lando Norris pezsgőnyitás közben tört el.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.