Egy kisebbségi részesedést adott el az Aston Martin Forma–1-es istállójából Lawrence Stroll kanadai milliárdos, akinek fia Lance a csapat színeiben versenyez. A csapatot 1 milliárd fontra értékelő ügyletben a vevő az Arctos Partners magántőkealap, mely többek között a Liverpool FC- és Boston Red Sox-tulajdonos Fenway Sportsban is bír részesedéssel – árulta el egy, az ügy részleteit ismerő forrás.
Stroll az Aston Martin Lagonda Holdingsban is a legnagyobb részvényes, de arról nem szólnak a hírek, hogy a luxusautó-gyártóban lévő részesedésétől is megvált volna. A múlt hónapban felröppent a hír, hogy a csapatot a szaúdi állami olajcég, az Aramco veheti meg, de úgy tűnik, a csapat tulajdonosa nem volt hajlandó teljesen megválni a Forma–1-es istállótól.
Ennek talán legkevésbé a milliárdos fia örül, aki a pletykák szerint már nem annyira szeretne pilóta lenni a versenysorozatban, sőt versenyzői pályafutását anyja és a milliárdos első felesége, Claire-Anne sem támogatja.
A Bloomberg írásából az nem derül ki, hogy Lance a döntéssel befejezheti-e a Forma–1-es karrierjét.
A pilóta visszavonulása nem lenne nagy meglepetés, hiszen sokak szerint inkább az apja forszírozta Forma–1-es karrierjét. Jacques Villeneuve egykori világbajnok, aki a családhoz közel lakik, elmondta, hogy a fiatalabb Strollnak saját gyakorlópályát is építettek, amely mindössze 15 percnyire van az otthonától, de a versenyző így is inkább helikopterrel járt oda mindennap.
A csapat egyik bennfentese pedig arról számolt be, hogy amikor apa és fia gyárlátogatáson járt náluk, az apa rendkívüli érdeklődést, míg a fia rendkívüli érdektelenséget tanúsított a részletek iránt.
A Forma–1-es csapatok értéke az elmúlt években sokat emelkedett, miután a Netflix Formula–1: Hajsza a túlélésért című sorozata az Egyesült Államokkal is megkedveltette a sportágat.
A hétvégi Las Vegas-i verseny az idei szezonban már a harmadik amerikai futam lesz, melyre óriási az érdeklődés.
Júniusban a Renault csapata 200 millió eurót vont be a RedBird Capitaltól és az Otro Capitaltól, valamint Ryan Reynoldstól és Rob McElhenneytől, 800 millió eurós értékelés mellett, míg 2020-ban a McLaren tőkeemelése 560 millió fontra értékelte az istállót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.