A régi autógyárók minden megtesznek, hogy fel tudjanak zárkózni a vezető cégekhez az elektromos járművek piacán. Az autóiparban mindig sokat számított a vásárlók elcsábításánál, hogy a népszerű versenyeken az egyes gyártók milyen eredményeket tudtak elérni, ez pedig nagyon fontossá teszi az olyan elektromos autó versenyeket, mint a Formula E.
A Formula E egyre népszerűbb versennyé válik, bár még messze elmarad a Forma-1-től. Az elektromos autók nem rendelkeznek a belsőégésű motorok erejével és a jellegzetes hanggal, amit az elsuhanó versenyautók keltenek, így a motorsportok kedvelői nehezebben tudnak rászokni ezekre a futamokra. Ennek ellenére a fejlődés egyértelmű,
a Formula E pedig egy kiváló lehetőség a hagyományos autógyártóknak, hogy bemutassák, mire képesek az elektromos autóik
A Formula E versenyek kiváló lehetőséget adnak a gyártóknak, hogy fejlesszék a saját technológiájukat. A versenyt 2012-ben alapították, de az első szezont 2014-2015-ben rendezték meg. 2014 óta évről évre egyre fejlettebb autókat küldenek a ringbe a gyártók, ez pedig rohamos fejlődést jelent az elektromos autó technológia számára is.
BYD: Lamborghini stílusú sportautót és vízen lebegő SUV-t dobhat piacra a Szegedre tartó gyárMennyiségben már megelőzi a Teslát a BYD, de a vásárlók még mindig az amerikai márkának tulajdonítják a luxuskategóriát. A kínai elektromosautó-gyártó most betörne a drágább járművek piacára. Olyan prémiumtermékekkel készül meghódítani a vásárlókat, mint egy Lamborghini stílusú sportautó vagy egy high-tech SUV. A BYD a magasabb árkategóriás autóit egy új brand alatt tervezi bevezetni, ez lesz a Yangwang. |
Az elektromosautók térnyerésében a régi gyártók még így is kissé le vannak maradva az olyan vállalatoktól, mint a Tesla, vagy a kínai BYD, de a befektetések lassan elkezdhetnek megtérülni. A Jaguar Land Rover például majdnem 20 milliárd dollárt fektetett be az elektromos járművek fejlesztésébe. A vállalat a Formula E autóiban már szilícium-karbid inverteres technológiát használ, ami jelentősen növeli a teljesítményt, illetve akár 10 százalékkal is csökkentheti az akkumulátorok súlyát.
A jövő az elektromos autóké, ezért a Formula E szerepe rendkívül fontos a stratégiánkban
– mondta a Jaguar Land Rover vezető mérnöke, Thomas Mueller.
A Nissan is a Formula E-ben teszteli az új technológiákat, amiket aztán átültet a tömeggyártott modelljeibe. A Nissan Formula E csapatfőnöke, Tommaso Volpe például elmondta, hogy amióta beszálltak a sorozatba rengeteget fejlődtek szoftveres oldalon. Az első elektromos versenyautóik például a Nissan Leaf szoftverét használták, de a futamokra felkészülés közben tudtak fejlettebb rendszereket kidolgozni az autókba.
A Porsche igazgatója arról beszélt, hogy nem csak a Formula E-ben szerzett tapasztalatokat ültetik át a közúti modelljeikbe, hanem a verseny üzletágban felfedezett tehetségeket is átcsoportosítják az eladásra szánt gyártási részleghez.
Az elmúlt egy évben a Formula E programunkban felfedezett két mérnököt is áthelyeztünk a közúti modellek fejlesztéséhez
– mondta Florian Modlinger.
A BMW 2021-ben kilépett a Formula E-ből, mivel állításuk szerint ekkorra kimerítették a technológiatranszfer lehetőségeit. A Mercedes szintén hátra hagyta az elektromos versenyt, mivel az elektromos üzletágát inkább a Forma-1-en keresztül akarja fejleszteni.
Korábban a Ford is elhagyta a Formula E-t, de a gyártó már jelezte, hogy 2026-ban visszatérne a futamokra.
A gyártók, akik rész vesznek ebben a versenyben, úgy tekintenek a Formula E-re, mint az új technológiák tesztlaborjára. A Formula E nélkül a hétköznapokban használt gyorstöltő technológia se lenne még elérhető a közúti elektromos autózásban
– mondta a Formula E alapítója, Alejandro Agag. Szerinte a Formula E-ben tesztelt technológiák mind a tömegpiaci modellekben csapódnak le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.