Bejöttek az eddigi sportprojektjei a Netflixnek, ezért az új fő kérdés, hogy elmozog-e a streamingszolgáltató a dokumentumsorozatoktól az élő közvetítések felé. Az utóbbiak hatalmas közönséggel kecsegtetnek, viszont nagyon sokba is kerülnek.
A Netflix jövőre már a WWE (World Wrestling Entertainment) nevű, a világ jelenleg legnagyobb és legsikeresebb pankrációpromoterének számító cég fő eseményét is közvetíti majd egy 5 milliárd dolláros (1832 milliárd forint) szerződés keretében. A WWE valóságos bálna a küzdősportok terén, miután nemcsak jegyzik a tőzsdén, de évente 320 eseményt is szervez.
Ennek nyomán sokadszor vetődött fel, hogy a streamingszolgáltató beleveti-e magát a sportközvetítésekbe, mivel az elmúlt néhány évben készített már sikeres produkciókat, de minden alkalommal dokumentarista stílusban és sosem élő közvetítőként, streamelőként.
A jogokat áruló sportszervezetek nyilván örömmel vennék, ha akadna még egy ilyen kaliberű versenyző a piacon,
ám ez egyelőre nem valószínű. A jóslatok legalábbis vegyesek – akárcsak a Netflix újszerű ötleteinek értékelései.
Azok után ugyanis, hogy a Netflix szinte berúgta az ajtót a koronavírus-járvány idején létrehozott Formula–1-es sorozatával, egymás után jönnek a sportos tartalmak:
Ezeken felbuzdulva a streamingóriás tavaly ősszel létrehozta a Netflix Cupot is, amelyen F1-es pilótákat és a PGA-sorozatban versenyző golfozókat sorsolt össze, és amolyan pilotprojektként streamelte Rafael Nadal és Carlos Alcáraz edzőmeccsét is.
Idén nyáron pedig jön Mike Tyson és a nála harminc évvel fiatalabb youtuber-bokszoló, Jake Paul meccse, ami végképp megosztja a szektor szereplőit.
Jim Lampley, aki az ABC-n és az HBO-n is számos ökölvívócsatát közvetített, például két kimenetelt is elképzelhetőnek tart. Az első a pozitívabb, e szerint a Netflix elkötelezi magát a sport és konkrétan az ökölvívás mellett, törődik a sportolókkal, a helyükön kezeli az emberi értékeket is, és mindenki számára egyaránt hasznosan kíván cselekedni. A másik a negatívabb változat, és ő erre tippel:
Gyorsan és könnyen megszerezhető pénzre mennek, hiszen csak összedobnak néhány nagy nevet, és úgy tesznek, mintha jelentős eseményt szerveznének, pedig nem is. Ez csak zajkeltés.
Tyson mindenesetre nagyon készül, erre utal a március idusán az X-re (az egykori Twitterre) feltöltött videója is:
Lampley hozzátette, neki személy szerint semmi baja Tyson és Paul találkozójával, ám feltette a kérdést, hogy milyen valós sportértékre lehet számítani egy 57 éves exbajnoktól, illetve ellenfelétől, akit leginkább közösségimédia-személyiségként lehet meghatározni.
Mindezek dacára tartja magát a felvetés, hogy a Netflix beszállhat a sportközvetítés-küzdelembe, még ha a józan észérvek ez ellen szólnak is.
Nagyon is csábító ugyanis, hogy néhány hónapon belül lehet licitálni az észak-amerikai kosárlabda-bajnokság, az NBA jogaira, illetve a UFC nevű küzdősportsorozat jogaira. Csakhogy a Netflix közelmúltbeli jelentése szerint 190 országban több mint 260 előfizetőjük van, amellyel azt sugallta a vállalat, hogy nincs rászorulva, hogy például drágán megszerezhető sportjogokkal tegye vonzóbbá a kínálatát.
Amúgy is fordított a szolgáltató programszerkezete a tekintetben, hogy a hagyományos tévécsatornákon
az élő közvetítéseket szokták kiegészíteni dokumentarista alkotásokkal, a Netflix viszont épp az ellenkezőjét teszi.
Mindenesetre az alelnök, Gabe Spitzer megjegyezte: szinte a világ minden sportsorozatával tárgyaltak már – de jobbára ugyancsak dokumentumsorozatokról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.