Abban sokan egyetértenek, hogy a rendszeres sportolás fontos az egészségmegőrzés szempontjából. A szélesebb körben elérhető sportok közül a futás előkelő helyen szerepel a leggyakrabban végzett sportolási lehetőségek listáján. Habár azt mondják, hogy a futás viszonylag kevés sporteszközt igényel, de ha más nem is, a megfelelő futócipő lényeges, különösen, ha rendszeresen rójuk a köröket. Tehát nem mindegy, hogy milyen cipőt választunk. Valószínűleg mindenkinek van kedvenc márkája vagy legalábbis olyan futócipő, amelyik számára bevált.
Jó választás lehet a New Balance 990 futócipő, amely a piacon eltöltött négy évtized alatt tömeges vonzerőt szerzett magának. Azonban ahogy lenni szokott, a jó sosem elég jó, még jobbá kell tenni. Így gondolták ezt 2022-ben a bostoni székhelyű lábbeligyártó tervezői is, amikor azt fontolgatták, hogy a cipőbe olyan habot tesznek, amely 2 milliméterrel megnöveli a cipő középső talprészét. Azonban ezzel erős ellenállásba ütköztek már a vállalaton belül is, mert többen attól tartottak, hogy ez legfeljebb a profi futóknak fog tetszeni, de a hétköznapi embereknek nem. Azonban nem így történt, mert
a vállalat kifejezetten versenyekre tervezett cipője, a habbal feltöltött New Balance Fuel Cell modellje a cégnek rekordeladásokat eredményezett.
A cipőipar szereplői egyetértenek abban, hogy a világjárvány óta eltelt időszak is azt bizonyítja, hogy a vásárlók számára a kényelem lett a legfontosabb szempont a cipővásárlásnál is. Olyan márkák, mint a New Balance, a Hoka vagy az Under Armour is versenybe szálltak a minél jobb és kényelmesebb cipők gyártásában.
A cipőgyártók a laborokban olyan habvegyületekkel kísérleteznek, amelyeket az autóülések gyártásánál vagy a plexigyártásban, illetve a NASA-nál is használnak. A futócipőknél mindig elsődleges szempont volt a megfelelő párnázottság, de a vállalatok más szempontokat is figyelembe vettek, és olyan tényezőkre is odafigyeltek, mint a lábbeli súlya, a stabilitása és a tartóssága.
Ez körülbelül egy évtizeddel ezelőttig még így is volt, de ezt követően a Hoka csak a párnázási technológiára összpontosított, ami jól látható a vaskos megjelenésű kipárnázott talpú cipőin. A kissé túlméretezett megjelenés ellenére tömegével vonzotta a lelkes futókat és cipővásárlókat, a vállalat árbevétele pedig az idén március 31-én végződő elmúlt egy év alatt, elérte az 1,8 milliárd dollárt, amivel jócskán meghaladta azt a 352 millió dolláros bevételt, amelyet 2020-ban produkált a cég.
Ezután elkezdődött a verseny a lábbeligyártók között a „szupercipőért”, és vegyipari cégekkel együttműködve kezdtek el különféle habszivacs-technológiákkal kísérletezni, elsősorban a versenyeken nyújtott teljesítmény maximalizálására. Az egyik első ilyen szuperfutócipő a Nike Vaporfly nevű modellje, amelynek a talprészében a PEBAX néven ismert vegyületet használták fel. A Nike a közelmúltban számos új terméket mutatott be, amelyekben a Zoom Air szabadalmaztatott légbuborék-technológiáját a PEBA-alapú habbal kombinálták. Az Under Armour és a New Balance vezetői azt mondják, hogy kutatóik együttműködnek a vegyipari cégekkel, és különféle anyagokkal kísérletezve alakítják ki a cipők párnázását, amit szabadalmaztathatnak, amivel aztán a piacra léphetnek. Az Under Armour például új Infinite Elite nevű hosszú távú futásra tervezett cipőjének tervezésénél a tartós kényelemet tartotta szem előtt.
Az iparág vezetői azt mondják, hogy a fejlesztéseknél a sportteljesítményt veszik elsősorban figyelembe, azonban azt nagyrészt nem ismerik el, hogy emellett a divat és a tömeg vásárlói preferenciái és a növekvő fogyasztói érdeklődés is vezérlik őket, és valódi céljuk a teljesítményt nyújtó termékek és a mindennapi viselet közötti határ átlépése.
Kevin Fitzpatrick, a New Balance alelnöke mondta a New Balance 990 modellről:
Nagyon kevesen veszik meg ezt a cipőt azért, hogy csak kimenjenek, és fussanak benne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.