A középvállalatok több mint fele 6–10 százalékos bevételnövekedést vár idén, miközben tavaly mindössze a megkérdezettetek harmada volt ennyire optimista. A döntéshozók által becsült eredmények meghaladják az IMF 2018-as előrejelzését is, amely 3,9 százalékos GDP-bővüléssel számol. A felmérés szerint idén egyetlen egy válaszadó sem számít visszaesésre, leépítést is mindössze 1 százalékuk tervez.
A növekedés garanciájának az intelligens automatizálást és a gépi tanulást tekintik a cégek.
Az új technológiákkal kapcsolatos attitűd tavaly óta ugyanis gyökeresen megváltozott. Idén 73 százalék válaszolta, hogy már használja, vagy két éven belül használni fogja a mesterséges intelligenciát. Tavaly ugyanerre a kérdésre hasonló arányban még azt mondták, hogy sosem alkalmaznak majd robotizált folyamat-automatizálást (RPA).
A digitalizáció terén tett előrelépés azonban nem jár az IT-tudatosság hasonló arányú emelkedésével.
A döntéshozók lényegesen alábecsülik a kiberbűnözés kockázatait. Mindössze 6 százalékuk gondolja úgy, hogy a hekkertámadások veszélyeztethetik a cég növekedését, és csak 7 százalékuk tervezi, hogy költ idén a fenyegetések elleni védelemre. A cégvezetők harmada szerint a fejlődésnek ugyanis nem a hekkerek, hanem leginkább a digitalizáció hatására változó társadalom és az iparágak összemosódása szabhat gátat.
Azok a szervezetek lesznek sikeresek a jövőben, amelyek képesek üzleti modelljeiket és szolgáltatásaikat folyamatosan fejleszteni, az ügyfelek változó igényeihez alakítani. A dinamikus növekedés kulcsa az agilitás, és, hogy a cégvezető hajlandó legyen a technológiai fejlődés érdekében akár feltörekvő cégek akvizíciójára is
– emelte ki Demeter Ákos, az EY Üzleti Tanácsadással foglalkozó részlegének partnere.
A fenntartható növekedésbe vetett bizalmat tükrözi, hogy a kutatás szerint a válaszadók 39 százaléka tervezi új alkalmazottak felvételét a következő 12 hónapban. Ez az arány 2017-ben még csak 13 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.