A második negyedévben 2,7 százalékkal nőtt az eladott személyi számítógépek száma az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az IDC előzetes adataiból. Az elemzés szerint a friss számok megerősítik a megelőző három negyedév trendjét, ez az évekig tartó csökkenést követően már stagnálást, illetve visszafogott bővülést jelez. Az április–júniusi időszakban mért növekedés több mint hat éve a legnagyobb ütemű, utoljára 2012 első három hónapjában nyújtott hasonlóan jó teljesítményt a PC-piac, akkor 4,2 százalékos volt az előrelépés.
Az IDC tanulmánya szerint a viszonylag gyors fejlődésben meghatározónak az üzleti felhasználók részéről mutatkozó növekvő kereslet, bár megjegyezték azt is, hogy közrejátszott: 2017 második negyedéve az alkatrészellátás problémái miatt igen gyengére sikerült. Az Egyesült Államokban az április–júniusi időszak volt sorban a második negyedév, amely bővülést hozott a hagyományos személyi számítógépek forgalmában.
Ami különösen figyelemreméltó, hogy nemcsak a notebookok, de még az asztali gépek esetében is növekedést mértek a kutatócég szakemberei.
Ez arra utal, hogy nagyon erős az üzleti szektor irányából érkező igény, ami részben a kedvező gazdasági környezetből, részben a Windows 10-re történő folyamatos átállásból adódik. Az IDC kutatói elemzésükben megjegyezték: pozitív hatása volt annak is, hogy a számítógépes játékok szerelmesei annak érdekében, hogy teljes mértékben kiélvezhessék a modern játékok nyújtotta élményeket, nagy teljesítményű eszközöket keresnek, és egyre többen választanak ismét asztali gépeket. Érdekes módon az asztali számítógépek az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térség jó eredményeiben is fontos szerepet játszottak, ahol főként a vállalkozások vásároltak ilyen készülékeket.
A friss adatok szerint a piac meghatározó cégei stabilan jó teljesítményt nyújtanak, az öt legnagyobb gyártó mindegyike növelte a személyi számítógépek értékesítését, igaz, az Apple-nél csak minimális volt a bővülés.
A piacvezető a második negyedévben is a HP volt, több mint 14,8 millió PC-t tudott eladni a társaság az április–júniusi időszakban.
Ez a piaci átlagot jócskán meghaladó, 7,6 százalékos bővülés az egy évvel korábbi forgalomhoz képest.
A Lenovo továbbra is a második helyen szerepel az IDC listáján, ám közelített legnagyobb riválisához: a második negyedévben 11,3 százalékkal bővítette értékesítését az egy évvel korábbihoz képest, ennek köszönhetően csaknem 2 százalékponttal nőtt a piaci részesedése. A változás nem egy kiugróan eredményes marketingprogramnak tudható be, hanem annak, hogy a második negyedévtől a Fujitsu PC-s részlegének forgalma is a Lenovónál jelentkezik. Igaz, enélkül is bővült volna a társaság piaci részesedése, de mindössze 0,5 százalékponttal.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.