A holland kereskedelmi kamarához decemberben benyújtott papírok tanúsága szerint a Google Netherlands Holdings BV-n keresztül átutalt összeg négymilliárd euróval magasabb volt, mint 2016-ban.
A cikkek szerint a Google a holland cégen keresztül juttatta az Egyesült Államokon kívül keletkezett bevételei egy részét a Google Ireland Holdingsnak, amelyet a Nagy-Britanniához tartozó, adóparadicsomként számon tartott Bermuda szigetcsoporton jegyeztek be, ahol nincsen nyereségadó.
A Google anyavállalatának, az Alphabetnek ezen módszer segítségével az utóbbi több mint egy évtizedben sikerült egyszámjegyűre csökkentenie az Egyesült Államokon kívüli bevételei után fizetendő adója mértékét, ez nagyjából a negyede az egyébként Európában érvényes adókulcsoknak – írta több brüsszeli napilap.
A „dupla ír-holland szendvicsnek” nevezett módszer legális, azonban Írország az Európai Unió és az Egyesült Államok nyomására 2014-ben beleegyezett, hogy 2020-ig fokozatosan véget vet ennek a gyakorlatnak.
Minden adót megfizetünk a helyi jogszabályoknak megfelelően világszerte
– szögezte le az amerikai internetes óriáscég.
„A Google más multinacionális vállalatokhoz hasonlóan a székhelyének számító országban fizeti meg társasági jövedelemadója legnagyobb részét. Az elmúlt tíz évben a tényleges globális adókulcsunk 26 százalék volt” – emelték ki a közleményben.
Több területen is uniós szembeszéllel kell megküzdenie a Google-nak – írta korábban a Világgazdaság. Richard Gingras hírszolgáltatásért felelős alelnök ugyanis például arra hívta fel a figyelmet tavaly novemberben, hogy az amerikai cég leállítani kényszerül a Google News hírszolgáltatást Európában, ha az Európai Unió az eredeti tervek szerint bevezeti, hogy a hírmegosztó portáloknak licencdíjat kell fizetniük a felületükön megjelenített, átvett tartalmak után.
A Google Talk, a Google Plus és a Hangouts után újabb szolgáltatás megszüntetését jelentette be tavaly december elején a technológiai óriás. December közepén pedig az is kiderült, hogy mire gugliztak rá a legtöbben a tavalyi évben: a világon a labdarúgó-világbajnokság, Magyarországon a választás vezette a keresési listákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.