A Szilícium-völgybe repülhet egy magyar startup, miután megnyerte a Global Forum konferenciához kapcsolt nemzetközi pitch versenyt Koppenhágában. A Safeskin csapata az Input Program révén juthatott el a dán fővárosba, miután első lett a hazai selejtezőn – a program egyik kiemelt célja a magyar startupok nemzetközi piacra juttatása. Tavaly az Aeriu csapata képviselte Magyarországot, méghozzá szintén sikeresen, hiszen az előkelő harmadik helyet szerezte meg.
Sohajda Júlia, a Safeskin társalapítója, üzletfejlesztési vezetője elégedetten nyilatkozott a Világgazdaságnak a verseny után. Elmondta, hogy nem csak a zsűrinek tudták bemutatni termékeiket a konferencián, hanem olyan embereknek, cégeknek is, akik nem voltak ott a versenyen. A zsűri igen vegyes volt: világbanki felső vezető, dán önkormányzat és szilícium-völgyi szakember is tagja volt. Főként a sales, a marketingstratégia, a gyártás, a profitlehetőségek, valamint a későbbi termékekkel kapcsolatban kaptak kérdéseket a versenyen, melyen amerikai inkubátor programban való részvételt, valamint ügyvédi- és, marketing tanácsadási szolgáltatásokat is nyertek.
Több terméküket már gyártják, az első darabok már megérkeztek, sőt, az értékesítés is elkezdődött.
Utóbbi neve Eye, mint őrzőszem, amely akármilyen értéktárgyra ráhelyezhető, és védi azt a lopástól, elhagyástól. A következő termékük egy lopásbiztos telefontok lesz, amellyel első körben szintén az iPhone-ra szereztek licencet, de tervezik, hogy más, androidos okostelefonhoz is gyártanak majd hasonlókat. „A tok esetében főként a nagyobb értékű telefonok jelentik a célpiacot, mert leginkább ezeket védik a felhasználók” – fogalmazott Sohajda Júlia.
A cég üzletfejlesztési vezetője lapunknak elmondta, hogy a versenyen sok tapasztalattal lettek gazdagabbak. „Mindig érdekes, hogy mire kíváncsi a zsűri” – tette hozzá. A networking egy startup életében mindig nagyon fontos.
Több olyan kapcsolatot is kötöttünk, ami hosszú távon biztos, hogy előbbre fog minket vinni
– összegzett a Safeskin társalapítója. Termékeik már elérhetők, de a csapat B2B értékesítéssel is foglalkozik – jelenleg Izraelben dolgoznak partnerkapcsolatok kialakításán. A cég következő lépése egy újabb körös tőkebevonás a marketing és értékesítési tevékenységek növelése érdekében, amely elengedhetetlen az exponenciális növekedéshez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.