A Budapesti Közlekedési Zrt.-t (BKV) december 10-én értesítette a Közbeszerzési Döntőbizottság, hogy jogorvoslati eljárást indított a budapesti közlekedési eszközök és közlekedési köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosítására lefolytatott közbeszerzésével kapcsolatban. A törvényben szereplő, legrövidebb határidő alapján akár még az idén döntés születhet az ügyben. Ez az iratok beérkezésétől számított 15 napon belül következhet be leghamarabb, azonban ha tárgyalás is lesz, ugyanez 25 napra tolódik ki.
A határidők indokolt esetben egyszer további tíz nappal meghosszabbíthatók
– közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Közbeszerzési Hatóság. Vagyis ha a leglassúbb forgatókönyv valósul is meg,
január közepére mindenképpen eldőlhet, hogy a BKV jogszerűen fújta-e le a 2016 óta húzódó reklámtendert, vagy sem.
A Budapest százszázalékos tulajdonában álló vállalat lépése legalábbis kérdéseket vet fel. Az ajánlattételi határidő augusztus 9. volt, a JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) érvényes pályázatot nyújtott be. Ennek ellenére a BKV egy Karácsony Gergely főpolgármester által jegyzett rendeletre hivatkozva – amely megtiltotta a fővárosi cégeknek, hogy egy évnél hosszabb időre szóló megállapodást írjanak alá a reklámfelületek hasznosítására, a BKV pedig legalább négy évre szerződött volna – novemberben
a győztes kihirdetése helyett megtagadta a szerződéskötést, és eredménytelennek mondta ki a közbeszerzést.
Ez a határozat havi mintegy 87 millió forintos lyukat ütött a BKV büdzséjében, tekintve, hogy a tömegközlekedési reklámfelületek értékesítése után 55,3 millió forint folyik be a céghez, a JCD viszont ugyanezért 142 millió forintot fizetett volna minden hónapban.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.