Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a kínai Huawei Technologies Ltd. mobil távközlési berendezés gyártó konszern az ellene elrendelt amerikai szankciók ellenére is a cég kedden Sencsenben tartott éves mérlegbeszámolója alapján.
A Huawei forgalma tavaly 19,1 százalékkal nőtt a 2018-ashoz képest, 858,8 milliárd jüanra (110 milliárd euró). A növekedés mértéke nagyjából megegyezett az előző évivel, ami 19,5 százalék volt.
A nyereség tavaly a 2018-ashoz képest 5,6 százalékkal emelkedett 62,7 milliárd jüanra (8 milliárd euró). A profit 2018-ban 25 százalékkal nőtt.
Az értékesítési árbevétel Kínában 36,2 százalékkal 506,7 milliárd jüanra emelkedett. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben Kína nélkül 13,9 százalékkal csökkent, az európai és a közel-keleti térségben 0,7 százalékkal emelkedett.
Az okostelefon értékesítéseket is magában foglaló készülék üzletág forgalma 34 százalékkal, a mobil távközlési hálózati berendezéseket gyártó üzletágé 5 százalékkal bővült.
A Huawei a világ második legnagyobb okostelefon gyártója a dél-koreai Samsung után tavaly 240 millió készüléket adott el, 15 százalékkal többet az előző évinél.
Legnagyobb okostelefon piacán, a kínai belföldi piacon tavaly a Huawei 38,5 százalékra növelte részesedését az előző évi 27 százalékról a Canalys piackutató cég kimutatása alapján.
A Huawei tavaly bevételének 15,3 százalékát, 131,7 milliárd jüant fordított kutatás-fejlesztés finanszírozására.
A vállalat továbbra is stabil tempóban gyarapodik a hatalmas külső nyomás ellenére is a soros cégelnök Eric Xu éves eredményhez fűzött magyarázata szerint. Figyelmeztetett azonban arra, hogy az idő előrehaladtával a külső gazdálkodási kondíciók romlására kell számítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.