A vártnál nagyobb lett a Facebook és a Google bevétele és nyeresége a harmadik negyedévben.
A közösségi oldal mögötti cég esetében a bevétel éves szinten 22 százalékkal, 21,47 milliárd dollárra emelkedett, szakértők 19,8 milliárd dollárt vártak. A reklámokból származó bevétel ugyancsak 22 százalékkal, 21,22 milliárd dollárra bővült. A negyedéves adózott eredmény 29 százalékkal, 7,85 milliárd dollárra, részvényenként 2,12 dollárról 2,71 dollárra emelkedett. Elemzői várakozások átlagában kisebb, 1,9 dolláros részvényarányos eredmény szerepelt.
A harmadik negyedévben a Facebook napi használóinak száma 12 százalékkal, 1,82 milliárdra emelkedett,
a közösségi hálózatba havonta legalább egyszer belépők száma ugyancsak 12 százalékkal, 2,74 milliárdra nőtt.
A várakozásokat meghaladó, 59 százalékos negyedéves adózott eredménynövekedésről jelentett az Alphabet, a Google anyavállalata, elsősorban a hirdetésekből és a felhőszolgáltatásból származó jelentős bevételbővülésre. A cég azt közölte, hogy a szeptember végével záródott három hónapban a profitja 11,247 milliárd dollár, részvényenként 16,4 dollár volt. Elemzők kisebb, 11,03 dolláros részvényarányos eredményre számítottak.
Az Alphabet negyedéves bevétele 14 százalékkal, 46,173 milliárd dollárra emelkedett.
A növekmény részben a hirdetési bevételek gyors emelkedésének köszönhető. A hirdetésekből származó negyedéves bevétele 37,1 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 33,8 milliárd dollárról, de jelentősen nőtt a felhőszolgáltatásokból származó bevétel is, a tavalyi harmadik negyedévi 2,379 milliárd dollárról 3,444 milliárd dollárra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.