Több millió dollárt térít vissza a Facebook partnerei számára a hibás reklámhatékonysági mérései miatt, amelyek túlzó eredményeket mutattak a hirdetőknek egyes kampányok során – írja a Kreatív.hu az Advertising Age-re hivatkozva.
A hibás mérés miatt a hirdetőknek összesen több millió dollár kára származott, ezt a múlt héten hozta nyilvánosságra a közösségi oldal, miután több nagy hirdetővel és ügynökséggel is egyeztetett.
A probléma az AdAge szerint már egy éve fennállt. Egy név nélkül nyilatkozó ügynökségi vezető elmondta: a hiba a hirdetőkben azt a hamis benyomást keltette, hogy a Facebook túlteljesíti a kampánycélokat.
A Facebook bejelentette, hogy elhárították a hibát, és készek visszatéríteni mindenkinek a túlszámlázott összeget.
A probléma lényege a Facebook conversion lift eszközével volt, amivel a hirdetők konkrét célokat mérhetnek, mint például a hirdetésnek az eladásra gyakorolt hatását.
A hirdetők a hiba miatt azt látták, hogy a kampányuk jobb eredményeket ér el, mint korábban, így azok a cégek, akik a büdzsét a hatékonyság alapján allokálják, tovább növelték a Facebookra szánt összeget a hibás adatok miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.