Az influenszerekért folyik a harc az Egyesült Államokban a közösségimédia-vállalatok között – írja a Reuters, a témát feldolgozó cikkében.
Az írásból kiderül, hogy a különböző platformok alkotói egyre jobb helyzetben vannak, a különböző cégek egyre több pénzzel és egyre nagyobb mozgástérrel próbálják őket elcsábítani.
Az újonnan piacra lépő cégek, mint a TikTok mely 2 milliárd dolláros alapot hozott létre a tartalomgyártók részére, valóságos versenyt indítottak a cégek között.
A Facebook, a Twitter vagy a YouTube-tulajdonos Alphabet részéről várható az alkotókat közvetlenül támogató előfizetéses, feliratkozós vagy adományozós modell terjedése is.
A közösségi oldalak felhasználói így egyre gyakrabban találkozhatnak majd fizetési lehetőséggel, esetleg csak előfizetők részére elérhető exkluzív tartalmakkal.
Ez új bevételi forrást jelenthet az eddig leginkább reklámokból élő influenszerek számára, noha már az a piac is 2019-ben 8 milliárd dolláros volt és jövőre elérheti a 15 milliárd dollárt.
A népszerűség pénzre válthatóságának hiánya kapcsán az elrettentő példa a Vine, ami hiába volt népszerű szolgáltatás és bizonyos szempontból a TikTok előfutára, a tartalomgyártók otthagyták a platformot, mert nem tudtak pénzt keresni.
Ezt a sorsot érthetően szeretnék elkerülni a közösségi média cégei, így a Snapchat például 130 millió dollárt költött november óta a Spotlight nevű szolgáltatásában közreműködőkre, de a YouTube is 100 millió dollárt szán az újonnan induló Shorts szolgáltatásában résztvevő alkotók finanszírozására.
A Facebook induló hírlevél szolgáltatásában elérhetővé teszi a résztvevők számára a feliratkozók email címeit, ami korábban elképzelhetetlen lett volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.