A francia versenyügyi hatóság hétfőn 220 millió eurós büntetést szabott ki a Google-lel szemben, annak hirdetéskezelési gyakorlata miatt – írja a France24.
Az ügyet három médiavállalkozás, a News Corp, a Le Figaro és a belga Groupe Rossel vádja indította el, melyek az online hirdetések piacán monopóliummal vádolták a Google-t.
A versenyhivatal megállapította, hogy a keresőóriás saját hirdetéskezelői szolgáltatásait előnyben részesítette más platformokkal szemben.
A külsős platformokat használók azt vették észre, hogy többet fizetnek, mint a kaliforniai vállalat megoldásait használók. A hivatal szerint a Google nem vitatta az állításokat, és elkötelezte magát, hogy javítsa a platformok közötti együttműködést.
A versenyhivatal vezetője szerint ez az első döntés, mely a „display” típusú reklámok mögötti komplex algoritmusokat vizsgálja és akár precedenst is teremthet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.