A Google anyavállalatának, az Alphabet Inc.-nek az eddigi legnagyobb szabályozási kockázattal kell szembenéznie, ugyanis az Európai Unió trösztellenes szabályozói hivatalos vizsgálatot indítanak a digitális hirdetési vállalkozás ügyében – írja a Reuters.
Az Európai Unió az elmúlt évtizedben 8 milliárd eurós bírságot szabott ki a cégre a riválisok olyan felületekről való kizárása miatt, mint például az online vásárlási platformok, az androidos okostelefonok és az online hirdetések.
A Google online hirdetésekből származó bevétele 147 milliárd dollár volt tavaly, a profit legnagyobb részét a keresés, a Youtube és a Gmail oldalakból származó nyereség tette ki.
A G7-ek már megállapodtak a globális minimumadó mértékéről, amely így a nyereség 15 százalékát tenni ki a multinacionális vállalatok esetében.
A bevétel körülbelül 16 százaléka származott olyan megjelenésekből, ahol más médiacégek használják a Google által fejlesztett technológiát hirdetések weboldalakon és applikációkon való eladása céljából.
Az amerikai igazságügyi minisztérium tavaly beperelte a Google-t a keresési hirdetésekben tapasztalható erőfölényével való visszaélése miatt.
Az új vizsgálat az Európai Unió részéről a Google egész hirdetési birodalmát célba veheti.
Az eMarketer piackutató cég szerint a Google idén az online reklámköltségek 27 százalékát kontrollálhatja.
Noha első ránézésre a számok nem utalnak monopol helyzetre, a hirdetők és a versenytársak elítélően nyilatkoznak arról, hogy a Google szoftverei a piac túl sok felületén jelennek meg, így szinte lehetetlen elkerülni a céget.
Állításuk szerint a Google kihasználja a fogyasztókat, az értékesítőket, a közvetítőket annak érdekében, hogy magasabb díjakat szedjenek be.
A Google versenytársainak és harmadik feleknek kiküldött kérdőívben az EU felügyelő biztosa megkérdezte, hogy a hirdetők kapnak-e árengedményt a Google közvetítői felületeinek használatakor, amely lehetővé teszi a hirdetők vagy médiaügynökségek számára hirdetési eszközök több forrásból való vásárlását.
A bizottságnak először a folyamatban lévő ügyeket kellene befejeznie, mielőtt újabb vizsgálatokba kezdene
– mondta Thomas Hoppner, a Hausfeld ügyvédi iroda partnere, aki tanácsokkal látja el azokat, akik panaszt tettek a Google-lal szemben.
A dalszövegkártya ugyanis alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor által sorrendbe állított további találatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.