Jelentős növekedést hozott a múlt év a viselhető okoseszközök forgalmában, az IDC adatai alapján 533,6 milliót adtak el ezekből a készülékekből tavaly, ami 20 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben. A lendület az év végén is kitartott, igaz, a bővülés mértéke elmaradt az egész évestől.
A tavalyi utolsó negyedévben a kutatócég közlése szerint 171 millió hordható okoseszközt szállítottak le a gyártók, ami az egy évvel korábbihoz képest 10,8 százalékos bővülést jelentett.
A legnagyobb mennyiségben okosfülhallgatókat értékesítettek a múlt év utolsó három hónapjában, ez a szegmens a darabszámot vizsgálva a teljes piac közel kétharmadát adja. Igaz, a növekedés ezeknél a készülékeknél elmaradt az átlagostól, az IDC elemzése alapján 9,6 százalékkal bővült a forgalmuk. A tavalyi negyedik negyedévben folytatódott a már korábban is megfigyelt trend, mely szerint az okosórák iránti kereslet egyre nagyobb, és ezek az eszközök az okoskarkötőktől hódítanak el fogyasztókat. A legnagyobb mértékű növekedést a kevéssé ismert és ennek megfelelően alacsony bázisról induló termékeknél mérték, mint például az okosszemüvegek, okosgyűrűk vagy hálózati kapcsolattal rendelkező cipők, ezek esetében 94,1 százalékos forgalombővülés volt tavaly 2020-hoz képest.
„Bár az ellátási problémák folyamatos kihívást jelentettek a piaci szereplők számára 2021-ben, az év végére a nehézségek egy részét sikerült kezelni, és ennek köszönhetően a márkák rekordmennyiségű eszközt tudtak leszállítani, miközben a termékportfóliót is bővítették. Ugyanakkor az ellátási lánc zavarai számos vállalkozást arra ösztönöztek, hogy megvizsgálják, milyen lehetőségek vannak különböző szolgáltatásokkal kiegészíteni az ajánlatukat, és várhatóan ez a trend a jövőben meghatározó szerepet játszik majd a viselhető okoseszközök piacán. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy új üzleti modellek jelenhetnek meg olyan szolgáltatásokkal, amelyek révén a gyártók kiegészíthetik a hardverértékesítésből származó bevételeiket” – jelezte Jitesh Ubrani, az IDC Mobility and Consumer Device Trackers üzletágának kutatási vezetője.
Az egész évet vizsgálva a gyártók rangsorát az Apple vezeti jókora fölénnyel, azonban a cég a piaci átlagtól elmaradó növekedést tudott csak felmutatni ebben a szegmensben, 6,8 százalékkal bővült a forgalma.
Igaz, még így is majdnem 162 millió viselhető okoseszközt szállított le, azonban ez alig több mint 30 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő,
míg 2020-ban még a szektor 34 százalékát tudhatta magáénak.
Szintén az átlag alatt teljesített a második számú gyártó, a Xiaomi, a kínai vállalat 7,1 százalékos bővülést tudott felmutatni, a piaci részesedése pedig 10,2 százalék volt. Az IDC elemzésében megjegyzi, hogy a Xiaomi számait erősen befolyásolta a már említett trend, mely szerint az okoskarkötők felől az okosórák irányában megy el a fogyasztói érdeklődés, viszont a kutatócég szakértői azt is megjegyezték, hogy a cég reagált erre, és az okosórák szegmensben is igyekszik erősíteni.
A harmadik számú piaci szereplő, a Samsung hagyományosan erős ezen a területen, és sikerült is neki a múlt évben a piaci átlagot elérő, 20,1 százalékos növekedést felmutatni, ami 9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Huawei a negyedik helyen negyedével növelte a forgalmát a múlt évben. Az ötödik legnagyobb piaci szereplő az Imagine Marketing, amely csak az indiai piacon van jelen, viszont rendkívül kedvező árú termékeivel – például az okosóráik átlagos ára jóval 50 dollár alatt van – tavaly 2020-hoz képest 163 százalékos bővülést ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.