Csökkenést hozott az év eleje a gyártók által leszállított táblagépek számában, igaz, még mindig a Covid-járvány előtti szinten volt a forgalom. Az IDC előzetes adati szerint a január–márciusi időszakban 38,4 millió tabletet adtak el, ami éves összevetésben 3,9 százalékos visszaesés. Ennek ellenére az IDC szakemberei szerint nem várható drámai fordulat a táblagépek piacán, a mostani lassulás inkább a korábban már megszokott szezonalitás visszatérését jelzi. Emellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Covid-járvány kitörése után jelentősen megnőtt a kereslet a mobileszközök, így a tabletek iránt is, ami egyben azt is jelenti, hogy a 2020-ban és 2021-ben ilyen készüléket vásárlók az idén még nem feltétlenül cserélik le az eszközeiket.
A kutatócég szakértői szerint érdekes jelenség, hogy miközben az érett piacokon egyértelműen a kereslet csökkenése figyelhető meg, a feltörekvő piacokon néhány új szereplő sikeresen erősítette meg pozícióit, különösen azok, amelyek az okosmobilok esetében már jelentős eredményeket értek el, például a Realme, az Oppo és a Xiaomi. Ezek a gyártók ugyan egyelőre nem fenyegetik a szegmens meghatározó vállalatainak helyzetét, viszont a választék növekedésével a fogyasztók mindenképpen jól járnak.
A legtöbb táblagépet az első negyedévben az Apple szállította le, igaz, az amerikai társaság 12,1 milliós forgalma 4,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A második pozícióban lévő Samsung viszont javítani tudott éves összevetésben, 8,1 millió tabletet szállított le, és ezzel 3,5 százalékkal múlta felül 2021. első negyedévi eredményét. A harmadik Amazon szintén tudott erősíteni, 6,3 százalékkal nőtt a forgalma, igaz, az ő esetében már jóval kisebb tételről van szó: 3,7 millió tabletet tudott eladni.
Az öt piacvezető gyártó közül a Lenovo értékesítése zuhant a legnagyobb mértékben, 3 millió táblagépet szállított le a január–márciusi időszakban, ez 25,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A Huawei 2,2 milliós forgalommal az ötödik számú gyártó volt az év első három hónapjában, az ő forgalma 17,2 százalékkal csökkent 2021 első negyedévéhez képest.
Az IDC a tabletekkel együtt a Chromebookok forgalmi adatait is közölte, ebben a szegmensben hatalmas visszaesést mért a kutatócég. Az első negyedévben 5,1 millió ilyen eszközt szállítottak le, ami 61,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A Lenovo bizonyult a legnagyobb gyártónak a Chromebookok esetében, igaz, ez mindössze 1,2 millió leszállított készüléket jelentett, ami több mint 65 százalékos csökkenés éves összevetésben.
***képalá***
Az IDC előzetes adati szerint a január–márciusi időszakban 38,4 millió tabletet adtak el
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.