BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kinyílt a cégek pénztárcája

Magyarország és főként Budapest iránt tovább élénkült a külföldi konferenciaszervezők érdeklődése is.

Berobbant a konferenciák és csapatépítő rendezvények piaca, a tavalyi 15 százalékos növekedés után idén további 35 százalékkal nőtt a kereslet

– tudta meg a Világgazdaság a KonferenciaHotelek.hu illetékesétől.

Montvai Ádám, a Szallas.hu oldalhoz tartozó portál menedzserének tájékoztatása szerint

az átlagosan 2,56 napos rendezvények költsége középértéken 969 ezer forint, egy-egy résztvevőre több mint 30 ezer forintot szánnak a megrendelők. Ezen belül a csapatépítő programoknál 21, a konferenciák esetében 37 ezer forint a fejenkénti ráfordítás.

A jelentős piacbővülés a hosszú hétvégékből rekordot író évben, a munkanap-áthelyezések miatt dupla kiesést okozó ledolgozott szombatok dacára valósult meg. A belföldi piac motorjai ugyanis mindenekelőtt a csapatépítő programok, amelyek megugrása a munkaerőpiaci helyzet hatása, mert a vállalatok költési hajlandósága újabban megnőtt a munkatársak megtartását célzó közösségépítés finanszírozására.

Fotó: Shutterstock

Mindeközben Magyarország és főként Budapest iránt tovább élénkült a külföldi konferenciaszervezők érdeklődése is,

a nemzetközi vendégek 80 százaléka budapesti helyszínekre érkezik, a magyar vendégeknek csak nagyjából a fele. A rekordmértékben növekvő kereslet ellenére a vidéki piac még mindig alapvetően kínálati, a budapesti helyszínek viszont gyorsan megtelnek,

és ahogy a főváros telítődik, a rendezvények egy része az agglomerációba vagy a közeli nagyvárosokba tevődik át.

Sőt, idén már több olyan külföldi – ukrán, koreai és thai – csoport is akadt, amelyik eleve Győrben, Székesfehérváron, Tatán szállt meg. Alapvetően Budapest és legfeljebb 50 kilométeres körzete számít népszerűnek, a fővárosban nincs az a szálláshelytípus, amely ne lenne eladható.

A jó minőségű, igényes, 3 csillagos, alsó kategóriás 4 csillagos szállodák nagy befogadóképességgel, számos konferenciateremmel segítenék leginkább a rendezvénypiac növekedését

– hangsúlyozta Montvai Ádám.

Az agglomerációs piacon, pontosabban Visegrád, Vác, Gödöllő, Lajomizse, Ráckeve, Tata és a Velencei-tó térségében legalább 150 főt befogadni képes, minimum hét teremmel rendelkező, 3 és 4 csillagos szállodákra lenne szükség. Vidéken leginkább a balatoni rendezvényhelyszínek, illetve az időszakos nyitvatartásuk az oka a legtöbb sikertelen keresésnek.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.