BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kormány célja, hogy Közép-Európa a világ vezető turisztikai térsége legyen

Az új országmárka szlogenje a Wellspring of Wonders (WOW), vagyis a csodák forrása lett. 

Személyes célom, hogy 10-15 éven belül Magyarország minden szegletét bekapcsoljuk a turizmus vérkeringésébe, és minden külföldi turistára jusson egy belföldi

– jelentette ki Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke a Turizmus Summit 2018 megnyitóján.

Orbán Viktor
Fotó: Kallus György / VG

A turisztikai szakma második alkalommal megrendezett csúcstalálkozóján a kormányfő hangsúlyozta, hogy a fejlesztési forrásokért komoly verseny zajlik, illetve, „a turizmus egy törékeny ágazat” ezért a kormányfő szerint „nem mindegy, hogy milyen világ veszi körül Magyarországot”.

A miniszterelnök szerint „a fiatalok legyenek bátrak”, menjenek külföldre tanulni, tapasztalatokat szerezni. „Csak legyen ott a fejükben hogy van egy hazájuk, ahová mindig hazatérhetnek” – tette hozzá a kormányfő

Orbán elmondta, hogy a cél az, hogy a most a GDP 10 százalékát adó turizmus teljesítménye 2030-ra 16 százalékosra növekedjen. És ehhez megvan az új országmárka is, amelyet Orbán Viktor beszéde után mutattak be. Az új szlogen: Wellspring of Wonders, vagyis a csodák forrása. A rövidítés pedig: WOW.

Egy éve mutatták be a turizmusfejlesztési stratégiát, ami 2030-ig zsinórmértékül szolgál majd. Célunk, hogy Magyarország Közép-Európa vezető turisztikai térsége legyen

– mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Azt is mondta, hogy az egy éve bemutatott turizmusfejlesztési stratégia szerint a területnek 2030-ra a GDP 16 százalékát kell adnia. Ehhez meg kell duplázni a vendégéjszakák számát, meg kell valósítani 500 fejlesztést. Akkorra harminc újabb város repteréről lesz elérhető Budapest.

Guller Zoltán
Fotó: Kallus Görgy / VG

A 300 milliárd forintos Kisfaludy-programban 150 milliárd a vissza nem térítendő támogatás. A programban 16 szálloda és 27 új szálláshely is szerepel. Guller elmondta, hogy több tucatnyi vár és kastély, egyházi örökség fejlesztési munkálatai zajlanak, összesen 75 milliárd forintot fordítanak 55 projektre, az ország nemzetközi imázskampányával, a Spice of Europe-pal pedig 30 millió potenciális utazót értek el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.