Könnyid László, az MSZÉSZ elnöke elmondta: jelentős az érdeklődés mindkét hosszú hétvége iránt, ez látszik az előfoglalási adatokon. Az október 23-it közvetlenül még egy hosszú hétvége követi, a november elsejei mindenszentek ünnepével. Rámutatott: a forgalom a hosszú hétvégék között oszlik meg, emiatt nem lesz teljes teltház a magyarországi szállodákban. A belföldi utazni vágyók vagy az egyiket, vagy a másikat választják. Előfordul ugyanakkor, hogy az iskolai őszi szünet miatt hosszabb utazást terveznek, ezekre is van foglalás.
Kitért arra is, hogy
a karácsonyi-szilveszteri időszakra az érdeklődés már most jelentős, minden eddiginél nagyobb.
A Szállás.hu elemzése szerint az október 23-i hosszú hétvégén sok magyar család indul útnak: közel háromszor annyian, mint egy átlagos őszi hétvégén.
Az előfoglalási adatok alapján a hotel kategória a legnépszerűbb, azon belül is a wellness-szolgáltatást nyújtó szálláshelyek
–ismertette a közleményben Keresztes Nóra, a Szállás.hu marketing menedzsere. Hozzátette: a 4 napos pihenő során szálláshelyre várhatóan
átlagosan 52 989 forintot költenek az utazók, átlagosan 3,16 fő tölti az ünnepet szálláshelyen, a foglalási hosszuk 2,28 éjszaka.
Nagyjából minden 5. utazó SZÉP-kártyával egyenlíti majd ki a számlát, esetükben az átlagos foglalási érték jóval magasabb, 80 095 forint – ismertette a közlemény.
A legkeresettebb turisztikai attrakciók rangsorát az
A Szallas.hu teljes előfoglalási adatait megvizsgálva a belföld és külföld megoszlása 92, illetve 8 százalék.
A hosszú hétvégén határon túlra utazók körében a három legkedveltebb úti cél a lengyelországi Zakopane, a csehországi Prága és a romániai Szováta.
A Danubius Hotels szállodáiban is 80 százalék feletti a foglaltság – mondta Fodor-Kassai Mónika, a Danubius Hotels PR igazgatója. A margitszigeti szállodák foglaltsága 80 százalék körüli, a büki szállodákban pedig már várólistát kellett bevezetni a teltház miatt mindkét közelgő – október 23-i, és november elsejei – hosszú hétvégére. Sárváron a foglaltság 90 százalékon áll mindkét hétvégére, Hévízen pedig mindkét szállodában 80 százalék feletti a töltöttség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.