Folyamatosan növekszik a magyar bevásárlóturizmus, a KSH adatai szerint 2018 első három negyedévében 95 milliárd forintot költöttünk külföldön – kifejezetten vásárlási céllal –, és ennek megfelelően a 2017-es hasonló időszakban mért 3,5 millióról 3,8 millióra nőtt a tranzakciók száma. Értékben 28 százalékkal nőtt a külföldi költés – írta a Blokk.com internetes kereskedelmi szakportál.
A várakozások szerint egész évre vetítve a tavalyelőtti 103 milliárd forint után 130 milliárd forintra nőhetett 2018-ban a magyar bevásárlóturizmusból eredő külföldi költekezés. A magyarok legkeresettebb bevásárlási célpontja Ausztria, amelyet Szlovákia követ, a harmadik helyen Szerbia áll.
Ausztriába a márkás termékekért járnak át a magyarok, Szlovákiába élelmiszerért, főleg sörökért és tejtermékekért, és vélhetően Szerbiába is ugyanezért.
Az utóbbi négy évben kifejezetten divattá vált a bevásárlóturizmus. A KSH adatainak összehasonlításából kiderül, hogy 2014 óta 47 százalékkal nőtt a kiutazások (egyben a tranzakciók) száma, és négy év alatt 136 százalékkal lett magasabb a költések értéke. A trend valószínűleg a következő években sem változik.
Az egyensúly azonban nem bomlott meg, a magyar költésekkel szemben a külföldiek is szívesen járnak Magyarországra vásárolni, az itteni költéseik a KSH adatai szerint 177 milliárd forintot tesznek ki. Jellemzően osztrákok és szlovákok járnak hozzánk, mert náluk hiába alacsonyabb az áfa, a gyengébb forint miatt sok terméket itt érdemes beszerezniük, főleg, ha a boltokban akciók vannak. Ukrajnából is előszeretettel jönnek Magyarországra a bevásárlóturisták, őket főleg a nagyobb áruválaszték és a minőségi termékek érdeklik.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.