Tíz hajóval, két báziskikötővel és tíz kikötőponttal tesztüzemjelleggel indul el az idén nyáron a hazai nyaralóhajózási program, amelynek beindítására – két év alatt húsz hajó megvásárlására és húsz kikötő kiépítésére a Felső-Tiszán, a Bodrogon és a Keleti-főcsatornán – 4,6 milliárdot biztosított a kormány.
A nyaralóhajók szállítására kiírt közbeszerzési pályázatra a francia Nadia cégcsoport tagja, a Nicols hajógyár jelentkezett, amelytől a tervezett 1,6 milliárd forint helyett 1,51 milliárdért veszi az állam a húsz hajót,
az első járművet a február végi Utazás kiállításra szállítja le a pályázatnyertes.
Négy-, hat- és nyolcszemélyes hajókat rendelt az állam – tájékoztatott Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, aki emlékeztetett rá, hogy a 2017 végén meghirdetett nyaralóhajózási programmal Magyarország tizenötödikként csatlakozik azon európai országok sorába, ahol a csatornákon és természetes vizeken már elérhető e rendkívül népszerű turisztikai termék.
A turisztikailag kevéssé hasznosított Tisza és Bodrog mentén megépítendő kikötőpontok kivitelezésére kiírt közbeszerzési pályázatra január 23-ig várják a jelentkezőket.
A Nadia csoport vezére, Alain Mousset szerint a nyaralóhajók évente 16-17 hetes foglaltsággal már nyereségesen működtethetők, az európai átlagos kihasználtságuk 14 és 22 hét között mozog. A francia vállalat saját hálózatán keresztül is értékesíti a magyarországi kínálatot. Az árak idénytől és hajómérettől függően napi 12–18 ezer forint között lesznek. A nyaralóhajók iránt reklám nélkül is már most hatalmas az érdeklődés.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.