A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nemrég közzétett turisztikai adatait elemezve a BFTK kiemelte, hogy a fővárosi kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 3, a vendégérkezések száma több mint 5 százalékkal haladta meg az előző évit. A budapesti turizmus teljesítménye – az országos trendbe illeszkedve – 2010 óta töretlenül nő.
Tavaly csaknem 4,5 millió vendég kereste fel a fővárost, akik összesen mintegy 10,3 millió vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken.
Ezzel 2018 már a második olyan év, amikor 10 millió fölé emelkedik a budapesti turizmus vendégéjszakákban mért teljesítménye – áll a közleményben.
Ázsiai nagyvárosok a világ legnépszerűbb nemzetközi turisztikai célpontjai. A Budapestre látogató külföldi turisták száma tavaly elérhette a négymilliót, ezzel a magyar főváros globálisan is a népszerű úti célok között szerepel – írtuk tavaly év végén az Euromonitor International Top 100 City Destinations 2018 kiadványa alapján.
Tavaly több, mint 670 000 hazai vendég kereste fel a fővárost, ami 9,3 százalékos bővülés, a vendégéjszakák száma 8,3 százalékkal 1,3 millióra nőtt. A BFTK felhívta a figyelmet arra, hogy utóbbi többszöröse a külföldi vendégéjszaka-szám növekedésének, ami 2,2 százalék volt.
A szállodákban eltöltött belföldi vendégéjszakák száma 14,4 százalékkal emelkedett, és meghaladta az 1,1 milliót, míg a gyógyszállodákban közel egynegyedével, a kategória nélküli szállodákban pedig mintegy 30 százalékkal több belföldi vendég fordult meg, mint 2017-ben.
Budapest legfontosabb, legstabilabb küldőpiaca tehát továbbra is Magyarország, de néhány küldőpiacon még a belföldinél is nagyobb bővülést tudott realizálni a főváros: a 2018-as évet végigkísérte az amerikai, a délnyugat-európai (spanyol, portugál), továbbá az izraeli, az ukrán és több ázsiai beutaztató piac forgalmának kétszámjegyű növekedése – közölte a BFTK.
Hozzáteszik, hogy jelenleg Kína rejti a legnagyobb turisztikai potenciált: 2018-ban csaknem 200 000 kínai vendég (14,4 százalékos növekedés) csaknem 330 000 vendégéjszakát (14,9 százalékos bővülés) töltött a magyar fővárosban.
Évről-évre nagyobb szeletet hasít ki a budapesti vendégforgalomból az ázsiai beutazó piac: a majdnem 1,5 millió ázsiai vendégéjszaka 7,8 százalékos növekedést jelent, amit az is segíthetett, hogy Japán és Kína után India-szerte is népszerű lett a magyar főváros. Továbbra is kulcsfontosságúnak tekinti Budapest a német piacot, ahol az éves bővülés tavaly 4,6 százalék volt.
A budapesti kereskedelmi szálláshelyek 2018. évi bruttó szobaár-bevételei 153,4 milliárd forintot tettek ki, 10,2 százalékkal felülmúlva a 2017-es év bevételeit.
Új jelenség, hogy a kereskedelmi szálláshelyek összesített szállásdíj-bevételeinek nagyobbik felét, csaknem 81 milliárd forintot, a kategória nélküli szállodák adták. A 2018-as rekordévet követően, a BFTK nagy várakozással tekint a 2019-es sportfővárosi szezon elé is. Ehhez jó alap, hogy Budapest első helyen végzett a „European Best Destination – Legjobb európai úti cél 2019” szavazáson – olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.