A következő négy évben legalább 150 milliárd forint áll rendelkezésre kerékpárút-fejlesztésekre Magyarországon – erről az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos nyilatkozott a Világgazdaságnak. Ez több európai uniós operatív programból (Ginop, Vekop) és jelentős mennyiségű hazai forrásból áll össze. Révész Máriusz elmondta, hogy ezt az összeget el is kellene költeni ebben az időszakban, már zajlik a szükséges tervek előkészítése.
Korábban a lehívásokat a közbeszerzések elhúzódása is nehezítette, de a forrásokat az idén már a vonatkozó költségvetési rendnek megfelelő ütemben használják fel.
Kiemelte, hogy a keretösszegben nemcsak az országos hálózati elemek szerepelnek, hanem a kisebb, megyei beruházások is. Mivel a Magyar falu programban is különítettek el pénzt biciklisprojektekre, Révész Máriusz azzal kalkulál, hogy a teljes keret átlépheti a 150 milliárdos küszöböt.
A kormánybiztos a konkrét beruházásokra vonatkozóan azt mondta, hogy elsődlegesen azok az elképzelések valósulhatnak meg, amelyeket régebbi (2011-es és 2015-ös) kormányhatározatok rögzítenek. Példaként említette az EuroVelo 6-os Duna menti kerékpárutat, amely Rajkát kötné össze Budapesttel.
Sor kerül a Budapest–Balaton szakasz megépítésére, ahogy a Balatonkör felújítására is
– sorolta. Ezenkívül is születtek döntések különböző kerékpáros fejlesztések kivitelezéséről, például jövő tavaszig teljes lehet a Tisza-tó körüli bicikliút, addig ugyanis a még hiányzó, Tiszafüred és Poroszló közti nyolc kilométeres szakaszt is járhatóvá tennék kerékpárral. Azt is közölte, hogy még a nyár előtt több kisebb munkálatot elvégeznek a Balatonkörnél, illetve a főváros és a tó közti szakaszon. Augusztus 20. után pedig a Balatonkör engedélyköteles részeinek korszerűsítése is elkezdődik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.