BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már szállást is okostelefon segítségével foglalunk

Közel tizenegy százalékkal nőtt a turizmus a második negyedévben a Szallas.hu becslése szerint. Az átlagos foglalási érték 42 ezer forint volt, a SZÉP-kártyások ennél 70 százalékkal többet fizettek. A közvetített forgalom közel 20 százalékkal nőtt. A legnépszerűbb úti célok a főváros mellett Siófok, Eger és Szeged voltak. A foglalások kétharmada mobilról érkezett.

A Szallas.hu becslése szerint tizenegy százalékos növekedéssel zárta a második negyedévet a hazai turizmus.

Az idényhatásokat kiszűrve látható, hogy a vendégszám csak csekély mértékben gyarapodott, így a forgalom növekedését főként a szálláshelyek szezonális áremelése okozta

– mondta Keresztes Nóra, a cég marketingmenedzsere.

A közvetített forgalom belföldön 35 százalékkal, míg külföldön 24 százalékkal gyarapodott a szállásfoglaló portál adati alapján.

„Összességében közel 20 százalékos a közvetített forgalom növekedése a tavalyi év ugyanezen időszakához képest” – mondta a marketingmenedzser. Az átlagos foglalási érték 14 százalékkal nőtt előző évhez viszonyítva, így ez 42 ezer forint volt.

Hungary, Eger castle

A legnépszerűbb szállástípusok az apartmanok voltak, ahol átlagosan 35 ezer forint értékben foglaltak a vendégek. Az adatok szerint egyébként 10-ből 7 foglalás 50 ezer forint alatti értékre szólt. A SZÉP-kártyás fizetést tízből egy vendég jelezte előzetesen, ők átlagosan 70 százalékkal többet fizetnek egy foglalásért. A SZÉP-kártyát választók egyébként önmagukhoz képest is növelték költésüket a második negyedévben, tavalyhoz képest 22 százalékkal többet fizettek. A legértékesebb üdülés 1,8 millió forintba, míg a legolcsóbb 1500 forintba került.

2018 ugyanezen időszakához hasonlóan az 1-2 éjszakás utazások voltak most is a legjellemzőbbek, ötből négy foglalás erre az időtartamra szólt. Némileg nőtt a kereslet a 3 éjszakás foglalások iránt. „Ez egyébként trendszerű, illetve célunk is növelni a vendégéjszakák számát – mondta Keresztes Nóra. – Egyebek mellett ezért is vezettük be 2 évvel ezelőtt a belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponokat, melyekkel az úti cél térségében található turisztikai nevezetességek olcsóbban látogathatók.”

Jelentősen nőtt a mobilhasználat aránya, már a foglalások kétharmadát okostelefonról hajtották végre.

Az elmúlt években számos technológiai fejlesztésbe kezdtünk annak érdekében, hogy a fogyasztói igényeket megfelelő minőségben szolgáljuk ki

– mondta Keresztes Nóra.

A Szallas.hu applikáció formájában is elérhető, ami abszolút a mobilos foglalásokat támogatja.

A Szallas.hu mobilalkalmazását már több mint 50 ezren töltötték le.

Nincs trónfosztás a top úti célok dobogóján

A legnagyobb arányban Pest (12,4 százalék), Heves (10 százalék) és Veszprém (9,6 százalék) megyék részesültek a foglalásokból. Tavalyhoz hasonlóban Budapest, Siófok és Eger a legnépszerűbb települések. A soron következők Szeged, Hajdúszoboszló, Gyula és Pécs. Az élmezőnyben kapott még helyet Balatonfüred, Nyíregyháza és Debrecen is. A Szallas.hu vendégértékelései szerint a második negyedévben legnépszerűbb turisztikai nevezetességek a Miskolctapolca Barlangfürdő, az egri vár, a Harkányi Gyógyfürdő, a siklósi vár és a Makói Hagymatikum voltak. A legtelítettebb nap április 19-e volt. A foglalások 95 százaléka belföldre szólt.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Top 10 belföldi úti cél a második negyedévben (zárójelben a tavalyi helyezése)

  • Budapest (1.)
  • Siófok (2.)
  • Eger (3.)
  • Szeged (6.)
  • Hajdúszoboszló (4.)
  • Gyula (8.)
  • Pécs (7.)
  • Balatonfüred (5.)
  • Nyíregyháza (-)
  • Debrecen (9.)
  • Népszerű turisztikai nevezetességek a második negyedévben

  • Miskolctapolca Barlangfürdő
  • Egri vár
  • Harkányi Gyógyfürdő
  • Siklósi vár
  • Makói Hagymatikum
  • Zalakarosi Fürdő
  • Hévízi Tófürdő
  • Festetics-kastély
  • Füzér Vára
  • Visegrádi Fellegvár
  •  

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.