Sikeres nyári főszezon után meglehetősen érdekes lett az utószezon a hazai utazási piacon, a Thomas Cook csődje után még kérdéses, miként alakul a 2020-as év az irodáknál. Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese tájékoztatása szerint a társaság a tavalyi évhez képest mind az árbevétel, mind az utasszám esetében 12 százalékos emelkedést tud felmutatni a főszezonban. Füri Mihályné, a Kartago Tours cégvezetője azt közölte lapunkkal, hogy az idén nyáron nagyjából annyi utasuk volt, mint tavaly. A nyári szezonban még a piachoz képest is jól teljesített az ősszel a Thomas Cook csődje miatt nehéz helyzetbe került Neckermann: Szvoboda János cégvezető beszámolója szerint a csomagajánlataikból 18 százalékkal többet értékesítettek, mint tavaly.
Az úti célok tekintetében viszont voltak változások, ez vélhetően összefüggésben van azzal, hogy az idei szezonban bizonyos destinációk a világszerte megugró kereslet miatt számottevően megdrágultak.
A Kartagóval például Tunéziába és Egyiptomba többen utaztak az idén, Törökországba hasonló számú utast tudott küldeni az iroda, mint 2018-ban, miközben Görögország és Spanyolország kevésbé volt népszerű.
Füri Mihályné arról beszélt, hogy a fizetőképes kereslet emelkedését bizonyítja, hogy a beszerzési árak és a repülőjegyek árának általános emelkedése miatt dráguló utak is elkeltek az idén. Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezető igazgatója szerint kiemelt keresletet generáltak a csoportos körutazások és a hajóutak, ami ráadásul az év egészére igaz.
Van vevő a Thomas Cookra
A brit Hays Travel vásárolja fel a Thomas Cook teljes, 555 irodából álló nagy-britanniai hálózatát. A Hays ezzel több mint 2500 munkahelyet ment meg, 421 Thomas Cook-dolgozót már át is vett. | vg
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.