Egy felmérés szerint a nyári hónapokban elsősorban a szabadság eltöltésének módja és az iskolakezdés határozzák meg a ruházati- és divatcikkekre költött összeget. Ebben az évben a magyarok 44 százaléka úgy döntött, hogy otthon marad, a válaszadók 34 százaléka csak azt vásárolja, ami feltétlenül szükséges. A legtöbb szülő 20-50 ezer forintot tervez költeni gyermekei iskolai taneszközeire és ruházatára.
A divatáru kereső portál friss kutatása szerint 2020-ban
a magyarok 48 százaléka tölti a nyári szabadságát belföldi vagy külföldi utazással, 44 százalék döntött úgy, hogy ebben az évben inkább otthon marad, illetve 8 százalék még bizonytalan volt a kérdésben a júliusban készült felmérés időpontjában.
A megkérdezettek 4 százaléka tervezett külföldi nyaralást és további 4 százalék válaszolta, hogy külföldön és belföldön is nyaral.
A kutatás szerint a nyaraláshoz kapcsolódóan idén a válaszadók 40 százaléka tervezte új divattermékek vásárlását: 34 százalék csak akkor vásárolna valamit, ha feltétlenül szükséges, 27 százalék az alapdarabokból vásárol újat (pl. fürdőruhát, papucsot), és 13 százalék gondolkodik új, összeillő darabok keresésében. A megkérdezettek 8 százaléka nem tervezett új divatcikket vásárolni az idei nyaralásra.
A kutatás a nyaraláshoz kötődő tervek mellett a szeptemberi munka és iskolakezdéshez kapcsolódó szezonális vásárlási szokásokra is rákérdez.
A válaszok alapján
A nyár vége az iskolakezdéshez kapcsolódó ruházati cikkek és taneszközök beszerzésének időszaka is, a kutatás szerint a magyar szülők 89 százaléka tervez vásárolni gyermekeinek valamit az új tanévre.
A megkérdezettek 64 százaléka a bevásárlólistáján szerepelnek az iskolai taneszközök és 57 százalék tervez valamilyen sportruházatot vásárolni. Taneszközre és gyermekruházatára a szülők többsége (59 százalék) 20-50 ezer forintot tervez költeni, 20 százalékuk 50-100 ezer forintot, 13 százalék kevesebb, mint 50 ezer forintot, 7 százalék pedig 100 ezer forint feletti összeget szán erre a célra.
A különböző lábbelik fontos kiadási tételt jelentenek a családok számára, a többség tervez a gyerekeknek valamilyen cipőt vásárolni, legyen szó akár utcai cipőről (55 százalék) vagy sportcipőről (54 százalék). A bevásárlólistákon jellemzően szerepel még az új iskolatáska (27 százalék) és az iskolai egyenruha (5 százalék) is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.