BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szédületesen nő a magyarok utazási kedve

A Szallas.hu és a Szonda Ipsos szerint erős lehet a nyári szezon, ismét célpont a horvát tengerpart.

Januárban elmaradt a máskor szokásos év eleji szállásfoglalási roham, majd februártól élénkült a kereslet, és hirtelen befutott az időarányos foglalások 55 százaléka a húsvéttal kezdődő időszakra

– válaszolt a Világgazdaság kérdésére Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető mindezek alapján erős előszezonra és forgalmas nyárra számít, főként pedig arra, hogy olyan korán és pontosan láthatják a nyári szezon számait, mint még soha: felértékelődött az előretervezés, a last minute nyaralási döntésekre pedig nem marad mozgástér. A járványügyi korlátozásokban érintettek, a kényszerszünetre ítélt szolgáltatók és a bezárt boltok most kéthetes kényszerszabadságra küldik alkalmazottaikat, ami negatívan hat majd a turizmusra, mert csökkennek a főszezonban nyaralásra fordítható napok, és rövidebb lesz az átlagos foglalási idő is. Ez a szálláshelyek mellett a szállásfoglalóknak is kiesés lesz.

A legnagyobb magyarországi szállásfoglaló oldal forgalma tavaly alig feleakkora mértékben esett, mint a nagy nemzetközi portáloké, mert minden országban, ahol jelen van, a belföldi piacra fókuszál. Tavaly mintegy 22 százalékkal esett az öt országban aktív Szallas.hu csoport bevétele – tájékoztatott a vezérigazgató. A csoporton belül jelentősek az egyes országok közötti eltérések: míg a magyarországi piacon 20 százalék körüli mértékben, Romániában jóval szerényebben,

Horvátországban viszont 70 százalékkal maradt el a bevétel az előző évitől az alig több, mint egy hónapra szűkült nyári szezon miatt.

Fotó: SHUTTERSTOCK

Az idei kínálatban a szállásadók egyelőre nem akcióznak nagyobb árengedménnyel, noha a Kisfaludy-­pályázat szálláshely-­felújítási programja révén nőtt a kínálat minősége, a szállásadók pedig erős utazási kedvben bízhatnak.

Az egymillió regisztrált felhasználóval működő Szallas.hu-n a nyárra 15-16 ezer hazai szálláshely, zömében apartman és vendégház kínálata érhető el, ez a belföldi kereskedelmi szálláshelypiac fele. A kínálat évente mintegy ezer új hellyel nőtt, a vezérigazgató szerint a tetőzés most lehetett.

A Szallas.hu csoport a pandémia ellenére is folytatja a nemzetközi terjeszkedést.

Mint Szigetvári József elmondta, továbbra is Közép-Európa legnagyobb szállásfoglaló regionális portáljaként a helyi és a közeli országokba irányuló utazások piacára fókuszálnak. Közép-Európa lakosságának 60-70 százaléka utazik turisztikai céllal és költ szállásra, 80 százalékban belföldön, 10-10 százaléka pedig közeli, illetve távolabbi országban. A Szallas.hu arra a 90 százalékra építi a termékét, akik a belföldi és a közeli célpontokra készülnek autóval. Esetükben 60 ezer forint az egyszeri foglalások kosárértéke, míg a felső 10 százalék – a messzire utazók – együtt annyit fizetnek be, mint a belföldön maradók 90 százaléka. A külföldi nyaralást tervezők közül tízből nyolcan Európába mennének, ennek a csoportnak az ötöde Horvátországba.

Tízből egy utazni vágyó menne Európán kívülre, és még ugyanennyien bizonytalanok.

Az utazók 20 százalékára, vagyis a közeli és távoli országokba utazókra koncentrálnak a nagy nemzetközi szereplők, a Booking, az Airbnb, a Tripadvisor, amelyek forgalma most épp a nemzetközi utazások leállása miatt esett jelentősen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.