Gyors eredményt biztosan nem lehet elérni, de mindenképpen és mielőbb el kell kezdeni a belföldi utazók meghódítását
– derült ki azon a szakmai kerekasztal beszélgetésen, amelyen Budapest idegenforgalmi esélyeinek növelési lehetőségeire kerestek választ a Budapest Brand Zrt. által összehívott ágazati szövetségek és vállalatok vezetői.
A Budapest Brand, a fővárosi önkormányzat cége a napokban indította el a belföldieket megszólító, több tízmillió forintos reklámkampányát, mindenek előtt a kedvezményes belépőjegyeket és 48 órás korlátlan közlekedést nyújtó Restart Budapest kártyára összpontosítva.
Faix Csaba, a társaság vezérigazgatója szerint nagyon fontos, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) is népszerűsíti Budapestet belföldön. Ugyanakkor leszögezte, hogy a külföldi vendégéjszakákat sosem fogják tudni belföldiekkel pótolni, de az a város, ahová a járvány előtt évente négymillió vendég érkezett, jó város, és a magyarok számára is kellően vonzó lehet. Ehhez meg kell mutatni az értékeket, az attrakciókat, az élményeket és érdekességeket kell kínálni, és mindezt speciális csomagajánlatok formájában. A fő célcsoport a családos turista, hiszen így akik gyerekként megismerik és megszeretik Budapestet, felnőttként is rendszeresen felkereshetik.
Bizonyára rengeteg hibát követtünk el mindannyian az elmúlt években – szögezte le a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, Flesch Tamás, kimondatlanul is arra a kijelentésre utalva, miszerint a budapesti modell megbukott. (Ezt Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója a Világgazdaság minapi csúcskonferenciáján jelentette ki.) Flesch Tamás szerinte az az egyik hiba, hogy Budapest még mindig nem elég ismert és érdekes a vidékiek számára, és inkább veszik célba városlátogató turistaként Bécset vagy Párizst, a magyar fővárosban pedig csak átutaznak.
A belföldi vendégforgalom valójában sokkal nagyobb, mint amennyit a vendégéjszakákról szóló statisztika tükröz, hiszen nem minden Budapestre látogató belföldiből lesz szállóvendég. A többségük hazatér a fővárosi programja után, vagy rokonnál, ismerősnél száll meg – ebben egyetértettek a kerekasztal résztvevői.
A Budapest egyik fő vonzerejének számító, történelmi gyógyfürdők látogatóinak 60 százaléka belföldi volt a világjárvány előtt, ami elfogadható arány, é együtt lehet élni vele a továbbiakban is – mondta a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója. Szűts Ildikó, azt tartja inkább problémának, hogy a belföldiek között nagyon kevés a vidéki, ugyanis a magyar fürdőzők 85 százaléka budapesti.
Ennél sokkal több vidékire, belföldi vendégre van szükség, Budapestnek a belföldiek bakancslistájára is fel kell kerülnie!
– mondta a BGYH vezérigazgatója. A korábbinál sokkal több magyar vendégre van szüksége az összes többi budapesti attrakciónak, szabadidős és kulturális intézménynek is.
szerint az olyan kreatív, rugalmas programszolgáltatók, mint ők, gyorsan tudnak változtatni, és meg is tették:
a kifejezetten a vidékieket célzó, Budapest érdekességeit számukra bemutató városi túrák révén 20 százalékkal nőtt a magyar vendégeik száma. A 20 százalékos belföldi vendégarány Faix Csaba szerint első körben reális cél.
Budapest elkezdett pulzálni, vonzza az eseményeket, és rengeteget változott az elmúlt években, a belföldiekben pszichés gátakat kell letörni, és megmutatni nekik, hogy az a város, amely nyüzsgő és zajos, nem riasztó, hanem izgalmas, és érdekes – fogalmazott Gianni Annoni, étteremtulajdonos, gasztroszakértő. Hétvégente viszont, amikor a budapestiek vidékre mennek, csendesebb a város, a vidékiek ilyenkor is jöhetnének, amikor kisebb a tömeg. A családosokat célzó csomagajánlatokkal épp a hétvégi városlátogatások terén áttörést elérve lehetne megtenni az első lépést – derült ki a szakértők által elmondottakból. Amennyiben a Széchenyi Pihenőkártyákból lehetővé válna a Restart Budapest Card megvásárlása, az is sokat lendítene a keresleten – jelezték a kedvezményprogramban résztvevő cégek vezetői.
Címlapkép: Szigetváry Zsolt / MTI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.