BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövőre már fizetni kell azért, ha Velencébe akarunk utazni

Júniustól kísérleti jelleggel, a jövő év elejétől pedig végleges hatállyal bevezetik az előjegyzési és fizetési rendszert az egynapos turisták esetében Velencében, ahova első ízben húsvétkor tértek vissza igazán tömegesen a látogatók.

Luigi Brugnaro, Velence polgármestere a La Repubblica című lapban kedden megjelent interjúban jelentette be, hogy 

júniustól életbe léptetik az évek óta tervezett előjegyzési rendszert az egyre növekvő turistaáradat szabályozása érdekében. 

A polgármester szerint Velence a világon az első olyan város, ahol bevezetik ezt a „nehéz kísérletet”.

Jövő év elejétől kötelező belépődíjat szednek az egy napra érkező, tehát Velencében szállást nem foglaló turistáktól. A belépődíj 3 és 10 euró között lesz, attól függően, hogy mekkora a lagúnák városának látogatottsága az adott napon. A díj összegét igyekeznek majd úgy megállapítani, hogy a turisták száma ne haladja meg a napi 40-50 ezret.

A pandémia előtt évente 30 millió ember kereste fel Velencét. A koronavírus-járvány csillapultával fokozatosan visszatértek a turisták, de az első igazi áradatot húsvétkor észlelték: vasárnap 140 ezren, hétfőn közel 100 ezren érkeztek. A polgármester üdvözölte a látogatók visszatérését, de közölte, hogy ellenőrzés alatt akarják tartani a turistaáradatot.

Kilátás a velencei Szent Márk térre a Harangtoronyból
Fotó: Tiziana FABI / AFP

Az előzetes online regisztrációt kezdetben különféle kedvezményekkel, például olcsóbb múzeumi belépőjegyekkel ösztönzik. Elvárják az előjegyzést a Veneto tartományban élő olaszoktól is, akiknek azonban nem kell fizetniük, és indokolt esetben, például temetés vagy rokonlátogatás esetén, regisztrálniuk sem kell.

Elképzelhető, hogy idővel a város legfontosabb belépési pontjain kapukat állítanak fel a rendszer zavartalan működtetése céljából.

A hétvégén startol az 59. Velencei Biennálé

Egy év késéssel idén április 23-án nyílik az 59. Velencei Biennálé; a kétévente megrendezett nemzetközi képzőművészeti kiállítás egyik fontos témája idén a testek metamorfózisa lesz. Az esemény főkurátora most először egy olasz nő, a milánói születésű Cecilia Alemani, aki 2017-ben az olasz pavilon főkurátora vett részt a Velencei Biennálén. 

A kiállítás történetében először az 58 országból meghívott 213 művész közül 191 nő; közülük 180-nak ez az első biennáléja.

A magyar pavilon 113 éves történetében harmadik alkalommal kap önálló bemutatkozási lehetőséget női művész: Keresztes Zsófia Az álmok után: merek dacolni a károkkal című, 19 szoborból felépülő kiállítását mutatja be.

    Keresztes Zsófia Az álmok után: merek dacolni a károkkal című, 19 szoborból felépülő kiállítását Velence után a Ludwig Múzeum Budapesten is bemutatja 2022. december 15. és 2023. február 26. között
Fotó: Mohai Balázs / MTI

 

Keresztes Zsófia fiatal, feltörekvő művész, akinek már komoly nemzetközi reputációja is van. Amit csinál, az nagyon aktuális: az identitáskeresés, a testiség különféle átalakulásai; mindez pedig most egy nagyon látványos installációban fog testet ölteni – méltatta a művészt Boros Géza,  a Ludwig Múzeum Velencei Biennále Irodájának vezetője, hangsúlyozva a kurátor, Zsikla Mónika szerepét is a koncepció kialakításában.

Ötvenmillió dollárt várnak Monet velencei városképéért

A Sotheby’s modern művészeti nagyárverésének egyik sztártétele Claude Monet 1908-ban festett velencei városképe, amelynek becsértéke 50 millió dollár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.