Rendhagyó az ötlet, de a kockázat mérsékelt, mert bevált receptek alapján állították össze azt a koncepciót, amelyre a Balaton első nemzetközi márkás ötcsillagos szállodája épült. A szántódi Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton szó szerint mesés hangulatú, Jules Verne Nyolcvan nap alatt a föld körül című művének világa, szereplői és helyszínei ihlették, a 109 szobás, benne 46 lakosztállyal felszerelt luxusszálloda nyitását tapasztalt szakember, Dieter Prachner vezényelte le.
Termék, koncepció, hely és személyzet
– sorolja a legfontosabb alkotóelemeket Dieter Prachner, a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton és FamilyPark igazgatója, hozzátéve, 50 százalékban a csapaton múlik a siker.
A Balatonnál szállodai csapatot építeni pedig egyáltalán nem volt könnyű, az ideális jelölteknek mindenekelőtt magyarul és angolul is kell tudniuk.
Fontos, hogy négy évszakos munkára szerződjenek a dolgozók, illetve hogy a szálloda akkor is meg tudja tartani őket, amikor tombol a főszezon, és egymásra ígérve szipkázzák el egymás legjobb embereit a balatoni munkaadók.
A nemzetközi tapasztalat nem volt feltétel, de az igazgató tagadhatatlanul büszke arra, hogy több munkatársa is külföldről költözött haza, mert hisz a BalaLand sikerében. A környezet és az épület impozáns, a több mint 20 milliárd forintból, benne 7 milliárd forint állami támogatásból fejlesztett tóparti szálloda a Dreamland Holding turisztikai portfóliójának része.
A hotel megnyitójára érkezett egyik szakmabeli vendég a Világgazdaság munkatársának úgy nyilatkozott: „A Balaland jó termék lett. Olyan termék, amelyen látszik, hogy mire költötték a beruházásra szánt pénzeket. Valóban luxusszálloda született, piacképes koncepcióval.”
Egy balatoni ötcsillagos gyerekhotelt vendégekkel megtölteni csak a belföldi piacról nem lehet,
ezért is volt fontos a komplexum számára nemzetközi prémiummárkás üzemeltetőt találni. A koncepció és a márka szerencsés egymásra találását jelzi, hogy – mint Dieter Pachnertől megtudtuk – hetente több mint 25 ezer eurónyi előfoglalás érkezik, amit jónak ítél a több évtizedes nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező szállodaigazgató.
A szállodában nincs konferenciaterem, de nem azért, mert a munkaügyben utazó vendégeket esetleg zavarná a gyerekzsivaj, hanem fordítva: minden területet és szolgáltatást a gyerekkel érkezőkre szabtak. A szabadtéri és beltéri játszótér, az óriási vizes élményelemek, kanyargós csúszdák, de még az étterem díszítése is a gyerekeknek szól, az egész hotel és környéke egy óriási gyerekparadicsom.
A szántódi szálloda igazgatója kevesebb mint egy év alatt profitot vár,
és sokkal több belföldi vendéget, mint azt a kívülállók gondolják. A vendégkör gerincét az óvodáskorúakkal érkező szülők és nagyszülők alkotják, akik nincsenek iskolai szünetekhez kötve, rájuk ősztől tavaszig is számítani lehet.
A Mövenpick márka predesztinálja a BalaLand Resort nagy erősségét, a hotel konyháját. A Pirate étteremben svédasztalos luxusreggeli és vacsora várja az ötcsillagos ellátásra befizetőket. A szállodai vendéglátásból kapott ízelítő alapján a konyha teljesítménye, a vendéglátás minősége jelentősen hozzájárul majd a vendég elégedettséghez.
A Mövenpick ízelítőt ad a svájci vendégszeretetből – közölte az Accor csoport – , másrészt egy nemzetközi brand kinyitja a piacot, ami különösen jól jön egy új, nem hagyományos koncepcióra szabott termék bevezetésénél.
„Ahol jó színvonalú vendéglátás van, ott nagyot lehet előre lépni” – mondta a BalaLand hotel megnyitóján Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. A Kisfaludy szálláshelyfejlesztési pályázat támogatása a balatoni luxusszálloda megépítésének támogatásával a helyi minőségi kínálat bővítését és a Balaton négy évszakossá alakítását szolgálja.
A Dreamland Holdinggal kötött partnerségi megállapodás keretében az ingatlanfejlesztő holding másik ötcsillagos szállodáját, a tokaji Minaro Hotel MGalleryt is üzemelteti. A következő projekt egy balatonföldvári ötcsillagos hotel megnyitása, amellyel a térségben négyre bővül az új luxushotelek száma.
A BalaLand szálloda mellett egy 112 szobás apartmanház is épült saját partszakasszal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.