Korlátozottak a magyarok utazási lehetőségei. A K&H Bank felmérése szerint a 30–59 év közötti korosztály 68 százaléka nem tervez hosszabb utazást 2023-ban, 77 százalékuk pedig ezt a pénzhiánnyal magyarázta. Az előző évben a válaszadók 58 százaléka mondta azt, hogy azért nem utazik el hosszabb időre, mert nincs rá pénze – írta közleményében a K&H.
A felmérésben részt vevők 46 százaléka azt mondta, hogy ha hosszabb útra nem is, de egy belföldi hosszú hétvégére szeretne elmenni.
A nagyobb százalékos visszaesést a bank a bázishatással is magyarázta. A 2022-es felérést az egészségügyi karanténból kiszabadult emberek körében végezték, akik a pandémia alatt félretettek annyi pénzt, hogy belevághassanak egy nagyobb útba. 2023-ban már vissza kellett venni az ilyen tervekből a nehéz gazdasági környezetre való tekintettel.
Megváltoztatja a hőség a nyaralási szokásokat EurópábanA klímaváltozás a hűvösebb éghajlatú helyekre űzi a turistákat. |
A kutatás szerint
a külföldi utak esetén a megkérdezettek utazási szándékai a 2021-es szintre estek vissza, a belföldi utazásoknál még a 2021-es szinttől is elmaradnak.
Csak 46 százalékuk gondolja úgy, hogy el tud utazni valahová belföldre az egyik hosszú hétvégén: az alacsonyabb jövedelműek körében 38 százalékos az arányuk, míg a magasabb jövedelműek körében 61 százalékos. Hosszabb belföldi útra csak 24 százalékuk készül – ezen belül a magasabb végzettségűek között 30 százalék, míg az alacsonyabbak között csak 22 százalék látja ennek lehetőségét.
A rövid külföldi turistautakban a K&H felmérése szerint a válaszadók 19 százaléka gondolkodik.
Az 5 éjszakánál tovább tartó külföldi vakációt csak a megkérdezettek 16 százaléka tervezi,
de még a legjobb anyagi helyzetben lévők, azaz a havonta 500 ezer forint feletti jövedelemmel rendelkezőknek is csak 28 százaléka készül útnak indulni az országhatáron túlra.
Hosszabb, akár külföldi, akár belföldi vakációt összességében a válaszadók 68 százaléka nem tervez, döntő többségük – 77 százalékuk – ezt a pénzhiánnyal indokolta.
Egy évvel korábban csak az 58 százalékuk hivatkozott arra, hogy nincs elég pénze egy hosszabb utazásra, azaz 19 százalékponttal nőtt az arányuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.