Budapest után Siófok, Hajdúszoboszló, Hévíz, Balatonfüred, Bük, Zalakaros, Gyula, Sárvár, Szeged, Eger voltak a legnépszerűbb fürdővárosok az első fél évben a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint. A Magyar Turisztikai Ügynökség közleménye kiemelte:
az összes vidéki vendégéjszakaszám közel egyharmada ezeken a településeken realizálódott, nyáron pedig ez az arány több mint a kétszeresére nőtt.
A fürdővárosok jelentőségét jól mutatja, hogy az összes vidéki vendégéjszaka 59 százaléka ezekhez kötődik nyáron.
A legnagyobb vendégforgalom a szállodákban, illetve a magán- és egyéb szálláshelyeken van, miközben a kempingek is jelentős forgalmat bonyolítottak egyes tóparti településeken.
A nyári hónapokban két balatoni város, Balatonlelle és Zamárdi is csatlakozik a stabil összetételű élbolyhoz. A nyaralási főszezonban Zalakaros, Balatonfüred és Siófok vendégeinek több mint 70 százaléka belföldi.
Meghatározó nemzetközi vonzerővel elsősorban Hévíz és Hajdúszoboszló dicsekedhet,
e két városban a nyári hónapokban a külföldi vendégéjszakák részesedése megközelítette vagy elérte az 50 százalékot. A fürdőtvárosokba, illetve vízparti fürdőtelepülésekre elsősorban a németajkú piacokról, illetve a visegrádi országokból érkeztek turisták, de Balatonfüredet például nem a németek, hanem a hollandok kerestél fel nagyobb számban.
A románok kedvence Gyula, a lengyeleké Hajdúszoboszló, Sárvárt pedig a csehek látogatják legnagyobb számban.
A belföldi vendégek választását is elemezték az NTAK adatai alapján, eszerint az öt legnépszerűbb fürdőtelepülés közül a balatoniak azok, amelyek a fővároson és Pest vármegyén kívül az ország távolabbi vármegyéiből is vonzották a vendégeket a főszezonban.
Változatos képet mutat az egyes fürdővárosok vendégeinek korosztályi összetétele.
A legidősebb, döntően szépkorú vendégkör Hévízen van, Zalakaros és Hajdúszoboszló ezzel szemben igazi családos destináció.
Zalakaroson a vendégek 31 százaléka volt gyermek- vagy kiskorú, Hajdúszoboszlón pedig a 27 százalékuk. Siófokon a tipikus fesztiválozó korosztályba, a 19–34 évesek közé tartozott a vendégek 27 százaléka. A fürdővárosi forgalom ösztönzésére a Magyar Turisztikai Ügynökség június végéig marketingkampánban is népszerűsítette a vízi élményeket a belföldi és a legnagyobb nemzetközi küldőpiacokon a szolgáltatók aktív részvételével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.