A tavalyi több tízmillió forintot érő sajtómegjelenés tükrözi, hogy megfelelő összefogással és szakértelemmel a balatoni régiónak az országos médiában is komoly publicitást lehet generálni – közölte Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.
Tavaly mintegy 60 pihenéssel, utazással kapcsolatos témát juttatott el a sajtóhoz a Balatoni Turizmus Szövetség, amely több mint 200 megjelentést könyvelt el a mértékadó sajtóorgánumokban. Mindezek nyomán összegezve arra jutottak, hogy a turisztikai piaci szereplőknek
az újságírókkal szerencséjük van, mert általában pozitívan és érdeklődéssel tekintenek a balatoni történések felé.
A média tematizálásában nagy szerepe van annak, hogy több olyan ernyőszervezet is létezik a Balatonon, amelyek nem eladni szeretnének valamit a sajtónak, hanem a sokakat érintő pozitívumokról, esetleges problémákról, trendekről igyekeznek tájékoztatni a nagyközönséget.
Mára bebizonyosodott, hogy nem csak főszezonban érdemes a Balatonhoz menni, ahol nagyon sok program van ősszel, tavasszal és már télen is. Az utóbbi években a média érdeklődését a Balaton iránt kimondottan növelik azok a kulturális események, amelyek szervezői nagy hangsúlyt fektetnek a reklámra is.
Egyre több színházi esemény is zajlik a parton, tavaly a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa elnevezésű eseménysorozat is segített abban, hogy sokan legyenek a régióban.
Már ősszel, tavasszal és télen is kár lenne kihagyni a turistáknak a Balatont csak azért, mert sztereotípiákban gondolkodnak.
Szükség van a jó hírekhez a környéken élő megbízható, működőképes, minőségi szolgáltatást nyújtó vállalkozókra, szállásadókra, vendéglátóhelyekre és persze programokra. Szerencsére egyre többen megértik, hogy ez a fajta modernitás hosszú távon a Balaton turizmusának „túlélési záloga”.
Fekete Tamás szerint a minőségi, élményalapú szolgáltatásokhoz a térségben az uniós és hazai forrásból megvalósult rengeteg turisztikai fejlesztés adta az alapot. Ilyenek voltak például a szállások fejlesztését szolgáló Kisfaludy program, a strandok minősítését és fejlesztését megcélzó projektek.
A négy évszakos Balaton koncepció népszerűsítését a bicikliutak fejlesztése is segítette, a tó körül mintegy 800 kilométer kijelölt kerékpárút, tematikus túrák, applikáción keresztül elérhető útvonaltervek, kerékpárosbarát szállások várják a bringásokat.
Jókora érdeklődést generál idén is várhatóan a Balaton Fagyija választás, ami tavaly az újságírók fantáziáját legjobban megmozgató esemény volt. Legalább annyit írtak róla, mint a komolyabb zenei fesztiválokról vagy a Kékszalag vitorlás versenyről.
Néhány napja
egy balatoni cukrász vezetésével taroltak a magyarok a 2024-es fagylalt-világbajnokságon,
ahol a csapat bronzérmes lett, ami Fekete Tamás várakozásai szerint tovább emeli az esemény iránti érdeklődés intenzitását.
Minden évben téma a sajtóban, hogy mennyire drága a Balaton, főként a horvát tengerparttal összevetve. Egyesek szerint tudatos hecckampány zajlott a Balaton ellen, ami miatt sok vendégtől elesett az üdülőrégió. Az egyik balatoni borász arról is nyilatkozott, hogy jogi lépéseket fontolgat emiatt.
Tavaly az átlagnál egy kicsit több volt az ilyen típusú hír Éskovács Péter turisztikai kommunikációs tanácsadó szerint. A jelenség nem új keletű már a hetvenes években voltak olyan híradások, amelyekben viccesen azt állították, hogy
a maharadzsák pénztárcájához igazították a balatoni árakat.
Tavaly pedig azt számolta ki egy újságíró, hogy 1970-ben vagy most tudunk több lángost venni az átlagfizetésből. Természetesen a számolásból az derült ki, hogy „régen minden jobb volt”.
Rengeteg álhír is megjelent a Balatonról tavaly, ezekre lángosfákkal hívták fel a figyelmet. Az áprilisi tréfának szánt hírrel arra céloztak az ötletgazdák, hogy nem kell mindent elhinni, amit látunk a médiában, még akkor sem, ha ahhoz videókat, fotókat is mellékelnek, és netán komoly szervezetre hivatkoznak.
Balatoni számháború lángosinflációval és rugalmas szállodai árazással – VG PodcastValóságos számháború alakult ki a Balaton körül, a lángos és a hotelek árazása egyaránt központi kérdés, a tó vízszintje idén rendben van. A szakértő szerint az árérzékenység érthető, most mindenki jobban odafigyel a pénztárcájára. Ám tudni kell, hogy a Balaton nem egységáras hely, a kínálat azonban kellően széles minden értelemben. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.