A tudatos utazóké a jövő, ők azok, akiknek biztos nem kell lemondaniuk arról, hogy idén is a Balatonon nyaraljanak és megtalálják a pénztárcájuknak megfelelő pihenési módot – írta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke a szervezet közleményében.
Ennek a tudatosabb hozzáállásnak köszönhetően sokan olyan helyet választanak, amelyek eddig kevésé voltak divatosak, ezeken a településeken olcsóbb a szállás és a szolgáltatások ára kisebb, ráadásul nyugodtabb a légkör is – tette hozzá.
Sokan újra felfedezik az apartmanok nyújtotta szolgáltatásokat a hotelek helyett és élénkülni látszik a kempingturizmus is.
Ők azok a vendégek, akik figyelnek arra is, hogy kevesebbet kelljen költeni szórakozásra, ezért a Balatonon az ingyenes események programturizmusa is élénkülőben van. Ezeket az eseményeket egész évben a Nyitott Balaton akció keretében is népszerűsítik, ez az oka annak, hogy egyre többen látogatják, a szabadtéri koncertek, filmvetítések, túrák és fesztiválok programjait is – emelte ki az alelnök.
A tudatos turisták egyébként nem dőlnek be azoknak a híreknek sem, amelyek most arról szólnak, hogy csak négyezer forintos lángos kapható a Balatonon, ők tudják, hol kapható a finomság nyolcszáz forintért is.
Igaz, az előrelátó utazók nemcsak fejben aktívak, hanem fizikailag is. Képesek mondjuk felülni egy kerékpárra is csak azért, hogy félórával később egyenek egy jót – mondta Fekete Tamás. Szerinte egyébként idén már a fagylaltosokat is célkeresztbe állították azok, akik a balatoni utazások ellen kampányolnak. Történik mindez annak ellenére, hogy az idei Balaton Fagyija versenyen induló cukrászok többsége már több helyen elmondta, hogy idén nem lesz nagy árváltozás a nyaralóövezetben. Tavaly az átlagár 550 forint körül mozgott, idén pedig hatszáz forintot kell fizetni majd egy minőségi fagylaltért.
Vörösboros fügés dió lett a Balaton fagyija 2024-benA balatongyöröki Promenád kávéház Balatoni Mámor nevű vörösboros fügeöntetes diófagylaltja nyerte meg a XI. Balaton Fagyija választást. A Balaton Fagyija 2024 választáson egy balatonfüredi, egy balatonmáriafürdői és egy veszprémi fagyizó kreációja kapott különdíjat. A Balatoni hekkel idén nem tarolt a tavalyi sajtos-tejfölös lángosos fagyival különdíjas cukrászda. |
A idei előfoglalási statisztikák azt mutatják, hogy a főszezon a tavalyi évnél is jobb lehet.
A Balatonra kezdenek visszaszállingózni a külföldi turisták, a szállodánkba sok cseh vendég foglalt szállást. Ők nem 3-4 napra foglaltak szobát, ahogy az átlag magyar teszi, hanem két hétre. Ezzel párhuzamosan Dubajból is érkezett több foglalásunk. Ők sem három napra, hanem hetekre lefoglalták prémium szintű szobáinkat – mondta Antal Bernadett az alsóörsi Hotel Laroba értékesítésért felelős vezetője. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az átlagárak az előfoglalási szezonban most még 10-15 százalékkal alacsonyabbak, mint majd az augusztusban lesznek. A szálloda vezetője úgy véli, hogy komoly összegeket spórolhat meg az, aki előre megtervezi és lefoglalja utazását.
Jelenleg egyébként az egy főre eső szobaár itt 25 ezer forint alatt van, ha a Balatonra utazik, mondjuk egy szerelmes pár.
Ebben benne van a félpanziós étkezés is, de természetesen ez az ár 15 százalékkal magasabb is lehet majd főszezonban, amikor már vészesen fogynak a szobák. Antal Bernadett szerint leginkább azok panaszkodnak a balatoni árakra, akik nem terveznek előre, nem járják megfelelően körbe a lehetőségeket.
Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója szerint idén egy kicsit a tavalyihoz képest korábban elkezdődött az a Balaton-ellenes hecckampány, amelynek főszereplője az extra drága lángos. Szerinte teljesen „normális”, hogy idén már tavaszi szezonban elkezdődött a Balatonnal kapcsolatos álhírek gyártása, hiszen éppen választási kampány zajlik az országban. Éppen ezért idén a tavalyinál is erősebb kritikával kell fogadni mindazt, amit az interneten olvashatunk.
Ha mindezt megtesszük, akár olcsóbb is lehet a nyaralásunk idén nyáron. Mint azt a szakértő elmondta:
a turisztikai ipar tele van álhírekkel, amelyek félrevezethetik a utazókat és tönkretehetik a nyaralásukat.
Ezek az álhírek különböző formákban terjedhetnek, az interneten, a közösségi médiában, sőt még a szóbeszédben is. A dezinformáció turizmusra gyakorolt hatása széles körben elismert és már komoly szakirodalma is van, amely egyetemi előadások, kutatások alapját is képezi. A legtöbb vizsgálat megegyezik abban, hogy az álhírek globális hatást gyakorolnak a vállalkozásokra, és jelentős veszélyt jelentenek a turisztikai ágazatra, amely különösen ki van téve az álhírek hatásának, mivel világszerte emberek milliói által generált és fogyasztott információkra támaszkodik.
Hogy az álhírek mennyire meg tudják keseríteni egy egész turisztikai régió életét, arra Bali az egyik legjobb példa. Ott 2017-ben kitört az Agung-hegy egyik vulkánja. Ez az esemény különösen nagy kihívást jelentett Balin a turisztikai szektor számára. A bizonytalan természeti viszonyok következtében a turisztikai látogatások száma jelentősen visszaesett. Ezt tovább súlyosbította a hírekben terjedő álhír: a YouTube-on keringett egy videó, amelyekben hatalmas lávafolyamok öntötték el a régiót, később kiderült, hogy ez egy másik vulkán kitörését mutatja, de akkor már késő volt, mert a média felkapta a hírt.
Az egyik sajtóorgánum még azt is hozzátette a videó képei mellé, hogy a vulkánkitörés miatt a kitelepítettek száma elérte a 15 millió főt, míg Bali lakossága akkor még csak 4,2 millió volt. Akkor, az indonéziai Bali sziget kormánya azzal vádolta meg a konkurens régiókat és országokat, hogy álhíreket terjesztenek a szigeten zajló vulkáni tevékenységek veszélyéről, hogy hasznot húzzanak a sziget természeti jelenségekkel kapcsolatos problémáiból – írta Éskovács Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.