BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Emily in Paris (TV Series)
Párizs
turizmus Netflix

A turizmus a tét: népszerű Netflix-sorozaton veszett össze Párizs és Róma

Egy Netflix-széria miatt szólalkozott össze a francia elnök és Róma polgármestere. Az ok egyszerű: a népszerű sorozat komolyan felpörgette a francia turizmust. Megjelentek a tematikus túrák is, melyek a sorozat ikonikus jelenetein és helyszínein keresztül mutatja be a francia kultúrát.

Nem várt dolog miatt zajlott csörte Emmanuel Macron francia elnök es Roberto Gualtieri római polgármester között: mindketten azt szeretnék, hogy az Emily Párizsban című romantikus Netflix-sorozat következő évada a fővárosukban játszódjon. Az elmúlt években több kutatás is kimutatta, hogy a francia turizmusra kiemelkedő hatással volt az amerikai sorozat.

Emily in Paris (TV Series)
Párizs
turizmus Netflix
A Netflix sorozata miatt is fellendült a francia turizmus / Fotó: Photo12 via AFP

Macron félti a francia turizmust

A francia elnök a hét közepén interjút adott a Variety magazinnak, ahol többek között arról is beszélt a népszerű Netflix sorozatról. Kiemelte: nagyon örült, hogy felesége, Brigitte is szerepelt benne. Arra fogjuk kérni őket, hogy maradjanak Párizsban, az Emily Párizsban-nak Rómában nincs értelme, ezért harcolni is fogok – hangsúlyozta Macron.

Párizs
turizmus Netflix
Macron
Brigitte Macron (középen) és a sorozat főszereplői / Fotó: AFP

Reagált a római polgármester

A francia elnök kijelentésére Róma polgármestere, Roberto Gualtieri az X-en tette közzé válaszát:

Kedves Emmanuel Macron, ne aggódjon: Emily remekül érzi magát Rómában. A szívet pedig nem lehet irányítani: hagyjuk, hogy ő válasszon

– írta a polgármester, aki a The Hollywood Reporter Roma című lapnak adott nyilatkozatában feltette a kérdést: Macron elnöknek nincs fontosabb dolga, hogy ezen aggódjon?

Megjelentek a tematikus túrák is

A GetYourGuide oldalon 14 ezertől 35 ezer forintig hirdetnek tematikus Emily Párizsban-túrákat is, melyek a sorozat ikonikus helyszíneire kalauzolják el a turistákat. Ilyen többek között

  • Emily lakása,
  • az étterem, ahol szerelme dolgozik,
  • a pékség, amelyet az első epizódban meglátogatott.

Az egyik túrán „a kanyargós utcákon sétálva eljutunk a Place Saint Michelhez, ahol Mindy és zenekara először játszott együtt. Utunk ezután a gyönyörű Szajna folyó mentén vezet, ahol megállunk a romantikus Szerelem hídjánál. Itt mondott Emily megható beszédet chicagói barátjának arról, hogy Párizs a szerelem városa.”

Egy másik túra szervezésében a marketingügynökséget is meg lehet nézni, ahol Emily dolgozik. Az idegenvezetővel azon éttermek mellett mehetnek el az érdeklődők, ahol Emily a sorozatban eszik, beleértve azt a Michelin-csillagos éttermet is, ahol főszerpelő rossz napra foglal asztalt.

A túra során meg lehet vitatni a kulturális különbségeket és a Párizsba költöző külföldiek előtt álló kihívásokat is. A drágább program keretében pedig még alapszintű francia társalgásra is felkészítenek. Kitérnek a francia kultúrához való alkalmazkodás fontosságára is, a köszönési szokásoktól kezdve a társadalmi normákig.

Emily in Paris Red Carpet
netflix
A negyedik évad csapata / Fotó: NurPhoto via AFP

Jelentősen növeli az idegenforgalmat egy-egy sikeres sorozat

A francia Nemzeti Mozi- és Animációs Központ felmérése szerint az 500 külföldi válaszadó

80 százalékát tévéműsorok vagy filmek ösztönözték, hogy Franciaországba látogasson,

ami 74 százalékos növekedés 2018-hoz képest – írta a SchengenNews. A Lupin című tolvajos sorozat a válaszadók 50 százalékára, míg az Emily Párizsban 44 százalékára volt hatással. A Lupin rajongóinak körülbelül 56 százaléka férfi volt, míg az Emily Párizsban fanatikusainak 61 százalékát nők, 59 százalékát pedig a 18 és 34 év közötti fiatal hölgyek alkották.

Szicíliát is érintette a tévéturizmus a Fehér Lótusz miatt, Izland pedig azon gondolkodik, hogy tematikus Trónok harca-utakat kínáljon. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.