BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Aerial,View,Showcasing,Its,Historic,Architecture,,Stunning,Coastline,,And,Mediterranean

Még az idén elkezdik építeni a világ leghosszabb függőhídját Szicíliába

Minden jel szerint még az idén elkezdődik a világ leghosszabb és legrégebben tervezett függőhídjának építése a Messinai-szorosban. A Szicíliát és a szárazföldi Olaszországot összekötő híd mintegy 4,6 milliárd euróba kerül majd, és 2030-ra készülhet el.

Új finanszírozási javaslatot írt alá ezen a héten a hidat építő Societa Stretto di Messina és az Európai Bizottság Éghajlat-, Infrastruktúra- és Környezetvédelmi Végrehajtó Ügynöksége (CINEA), a támogatási megállapodás értelmében az EU fedezi a függőhíd vasútiinfrastruktúra-kivitelezési tervezése költségeinek 50 százalékát, ez mintegy 25 millió eurós támogatás – szúrta ki az Euronews beszámolóját a Turizmus.com.

Szicília
A Messinai-szoroson jelenleg leginkább kompokkal kelnek át a Szicíliába igyekvők / Fotó: Shutterstock

A gyakorlatilag már az ókor óta tervezett, 2009-ben már majdnem élesbe fordult, de 2013-ban lefújt projektet a 2022-ben újonnan megválasztott kormány tűzte ismét napirendre Giorgia Meloni miniszterelnök vezetésével.

A sokat vitatott, igen ambiciózus mérnöki projekten már évtizedek óta dolgoztak, a legutóbb elfogadott változat szerint

  • a híd 3600 méter hosszú lesz,
  • több mint 3000 méteres fesztávval,
  • úgy tervezik, hogy kibírjon egy 7,5-es erősségű földrengést és 
  • az akár 186 mérföld per órás széllökéseket is. 

A híd becsült bekerülési költsége 4,6 milliárd euró. 

A kompok átrakodása a környezetszennyezés és az időveszteség mellett egy év alatt többe kerül az embereknek, mint a híd megépítése

– nyilatkozta Matteo Salvini, Olaszország infrastruktúráért felelős minisztere az Euronews tudósítása szerint.

A messinai hídon várhatóan naponta 6000 gépjármű és 230 vasúti szerelvény halad át, évente összesen 11 millió átkelővel számolnak. Szicília szigete és a szárazföldi Olaszország között jelenleg repülővel, hajóval és vonattal is lehet utazni, az utóbbit komppal szállítják át, akárcsak az autókat Olaszország több kikötővárosából. 

A híd használati díja az ígéretek szerint alacsonyabb lesz, mint a komphajókon átkelésé,

amely jelenleg 40 euró körüli összeg.

Az olasz csizmát Szicília szigetével összekötő híddal a leghosszabb európai közlekedési folyosó is megnyílik Skandinávia és a Földközi-tenger között.

Messinai híd
olaszország
olasz
híd
 

Különösen fontos a vasúti összeköttetés megteremtése, ami enyhíti a túlzsúfolt kompjáratokra nehezedő nyomást is a Messinai-szorosban.

Természetesen ellenzői is vannak a gigantikus beruházásnak, mondván, a híd a közpénzek pazarlása és kockázatos vállalkozás egy aktív szeizmikus zónában.

A történetben egy alagút építése is képbe került még 2020-ban, amikor a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság utáni helyreállításra szolgáló uniós alapból csatornáztak volna ki erre forrást. A gyorsvasúti pályával elképzelt alagút terve időközben elpárolgott, és nem sokkal később új kormányt választott az ország, amely mindvégig a függőhíd építése mellett állt ki.

A legfrissebb hírek szerint még az idén, az év vége előtt elkezdődik a messinai híd építése, 

így 2030-ban a hatóságok szerint már elkészülhet a gigantikus szerkezet.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.