Új finanszírozási javaslatot írt alá ezen a héten a hidat építő Societa Stretto di Messina és az Európai Bizottság Éghajlat-, Infrastruktúra- és Környezetvédelmi Végrehajtó Ügynöksége (CINEA), a támogatási megállapodás értelmében az EU fedezi a függőhíd vasútiinfrastruktúra-kivitelezési tervezése költségeinek 50 százalékát, ez mintegy 25 millió eurós támogatás – szúrta ki az Euronews beszámolóját a Turizmus.com.
A gyakorlatilag már az ókor óta tervezett, 2009-ben már majdnem élesbe fordult, de 2013-ban lefújt projektet a 2022-ben újonnan megválasztott kormány tűzte ismét napirendre Giorgia Meloni miniszterelnök vezetésével.
A sokat vitatott, igen ambiciózus mérnöki projekten már évtizedek óta dolgoztak, a legutóbb elfogadott változat szerint
A híd becsült bekerülési költsége 4,6 milliárd euró.
A kompok átrakodása a környezetszennyezés és az időveszteség mellett egy év alatt többe kerül az embereknek, mint a híd megépítése
– nyilatkozta Matteo Salvini, Olaszország infrastruktúráért felelős minisztere az Euronews tudósítása szerint.
A messinai hídon várhatóan naponta 6000 gépjármű és 230 vasúti szerelvény halad át, évente összesen 11 millió átkelővel számolnak. Szicília szigete és a szárazföldi Olaszország között jelenleg repülővel, hajóval és vonattal is lehet utazni, az utóbbit komppal szállítják át, akárcsak az autókat Olaszország több kikötővárosából.
A híd használati díja az ígéretek szerint alacsonyabb lesz, mint a komphajókon átkelésé,
amely jelenleg 40 euró körüli összeg.
Az olasz csizmát Szicília szigetével összekötő híddal a leghosszabb európai közlekedési folyosó is megnyílik Skandinávia és a Földközi-tenger között.
Különösen fontos a vasúti összeköttetés megteremtése, ami enyhíti a túlzsúfolt kompjáratokra nehezedő nyomást is a Messinai-szorosban.
Természetesen ellenzői is vannak a gigantikus beruházásnak, mondván, a híd a közpénzek pazarlása és kockázatos vállalkozás egy aktív szeizmikus zónában.
A történetben egy alagút építése is képbe került még 2020-ban, amikor a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság utáni helyreállításra szolgáló uniós alapból csatornáztak volna ki erre forrást. A gyorsvasúti pályával elképzelt alagút terve időközben elpárolgott, és nem sokkal később új kormányt választott az ország, amely mindvégig a függőhíd építése mellett állt ki.
A legfrissebb hírek szerint még az idén, az év vége előtt elkezdődik a messinai híd építése,
így 2030-ban a hatóságok szerint már elkészülhet a gigantikus szerkezet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.