Csődvédelmet kért a Bell and Partners Kft., amely nemrég még gyakori befutója volt a több százmilliós állami píártendereknek. Viszkei Andrást, a reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetőjét lapzártáig nem tudtuk elérni, de más forrásból úgy értesült a Világgazdaság, hogy átmeneti likviditási gondról van szó, a csődtárgyalások pedig már elkezdődtek a hitelezőkkel. A múlt évről leadott mérlegben mindenesetre nem volt jele súlyos eladósodottságnak, csőd közeli helyzetnek. A cég kötelezettségei 305 millió forintot tettek ki, ami jóval kevesebb az azt megelőző három év 700 millió és 1,2 milliárd között mozgó adósságállományánál. Saját tőkéje 226 millió volt, és a könyvekben összesen 560 milliós értéken tartottak nyilván eszközöket.
Az árbevétele ugyanakkor látványosan visszaesett a Bell and Partnersnek, a múlt évben 1,5 milliárd forint alatt volt a forgalma, csaknem a felére zsugorodott az előző évben elkönyvelthez képest. Az is kiolvasható a beszámolóból, hogy a Bell cégérdekeltségei a reklámüzlettől távolabb eső területen aktívak. Az utóbbi időkben Viszkei neve a nagy reklámtenderek helyett inkább az elektromos hajók fejlesztésével összefüggésben merült fel.
Ami a reklámbizniszt illeti, a Bell and Partners 2010 előtt nem sok vizet zavart, 2009-ben még csak 144 milliós árbevételt könyvelt el, azután azonban évi 700 millió forinttal növelte a bevételét, a csúcson, 2013-ban pedig már egymilliárddal fejelte meg az előző évi forgalmát. Közben egymást érték az állami megrendelések, a Bell dolgozott a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-nek, 100 milliós, majd 140 milliós PR-szerződést köthetett az állami céggel. Közreműködött a Magyar Lóversenyfogadást-szervező Kft. fogadási rendszerének brandépítésében.
Tavaly már nem akadtak az előbbiekhez fogható megamegrendelések, idén pedig egyetlen Bell-nyeremény lelhető a Közbeszerzési Értesítőben. A Magyar Turizmus Zrt. alig 140 millió forintos megbízása, amely a „fogyasztásösztönző kommunikációs dobozkampány” a tej és tejtermékek népszerűsítésére szólt idén február 14-ig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.