BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szolgáltatási díjat remélnek a forgalmazók

Évente több mint egymillió ember szorul a mindennapi életében speciális gyógyászati termékre. 

A gyógyszertárak szolgáltatási díjához hasonlóan a gyógyászati segédeszközökre (gyse) is szolgáltatási díjat kellene bevezetni abban a csaknem ötszáz üzletben, amelyben a termékeket értékesítik – mondta a Világgazdaságnak Margitai Barnabás, a Forgalmazók az Egészségért Szövetség (FESZ) elnöke. Szerinte a döntés egyszerre támogató és szabályozó jellegű intézkedés lehetne.

A hazai patikákat évente 4,5 milliárd forinttal támogatja a költségvetés, a gyógyszertári szolgáltatási díjat hat éve vezették be.

A FESZ a tavalyi forgalom alapján kevesebb mint 1,1 milliárd forintra becsüli azt az összeget, amelyet évente a gyse-szolgáltatási díj finanszírozására kellene fordítani. A kapcsolódó kontrollált informatikai ellenőrzés bevezetésével a FESZ szerint több mint 2 milliárd forintot lehetne megtakarítani, ezzel a szolgáltatási díj bevezetésének egyenlege a költségvetési kiadások csökkenését eredményezné.

Fotó: Kallus György

A FESZ elnökének magyarázata szerint ugyanis a szolgáltatási díjjal az állam jogcímet képezne arra, hogy a betegbiztonság javítása érdekében a támogatott segédeszköz kiszolgálójától vásárolt szolgáltatás tartalmát (tájékoztatás, betanítás, próba) és időigényét is meghatározza.

A nem megfelelő kiszolgálás az elszámolt támogatásból levonható összeggel és a kiszolgálási díj megvonásával lenne szankcionálható.

Egyre nagyobb az igény arra a speciális szaktudásra, amely csak az OKJ-s gyse-képzés során sajátítható el. Margitai Barnabás statisztikai adatokra hivatkozva elmondta: az elmúlt tíz évben megduplázódott a 90 év feletti segédeszköz-használók száma Magyarországon, évente több mint egymillió ember szorul a mindennapi életében speciális gyógyászati termékre.

A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.