BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Háromszázzal több taxi van a fővárosban

Az elmúlt időszakban nőtt ugyan a Budapesten futó taxik száma, de decemberben még a korábbinál is többet kell várni az autó megérkezésére.

A taxiszolgáltatás szempontjából az idei december sem hoz változást a korábbi évek utolsó hónapjához képest, vagyis taxi rendelésekor most is a szokásosnál hosszabb várakozási időre kell készülni – mondta a Világgazdaságnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. A telefonos rendelésnél még a diszpécserszolgálat elérése is több percig eltarthat, ezért érdemesebb az időkímélő mobilapplikációt használni – ajánlotta Metál –, mert ekkor legalább a kocsi megrendeléséért nem kell várakozni, de a taxira így is.

Fotós: Móricz-Sabján Simon

Szilveszterkor és karácsonykor az összes taxi kevés lenne Budapesten – mondja Tamás Miklós, a City Taxi elnöke. Az autók száma viszont véges, és a sofőrök elfoglaltsága, munkarendje miatt nem is lehet mind az ötezer autót egy időben bevetni. Érdemes tehát időben autót rendelni. Decemberben ráadásul egymást követik a különböző céges rendezvények, és ebben a hónapban körülbelül 10-15 százalékkal megnő a fuvarszervezők forgalma egy átlagos novemberhez képest.

Az év utolsó hónapjában az esti órákban annak ellenére is hosszabb várakozásra kell számítani, hogy a tavaly decemberihez képest háromszázzal több, 5600 taxi van az utakon – mondta Metál Zoltán. Bár a taxisok számának bővülését a növekvő turizmus keltette nagyobb kereslet is indokolhatja, a növekedés azért meglepő, mert előzetesen sokan vélték úgy, hogy többen nem tudnak majd megfelelni a megváltozott jogszabálynak, amely szerint jövőre a fővárosban már nem lehet tízévesnél idősebb autóval taxizni, és szintén elvárás az Euro 5-ös motor használata. A taxisok az elmúlt egy-két évben lecserélték a 3500 nem megfelelő autót, és már csak néhány száz maradhatott hátra, de azok cseréje is folyamatos.

Az év folyamán természetesen a decemberi időszak a legforgalmasabb, ilyenkor akár 20 százalékkal is nőhet a Taxify forgalma – mondta Cziráki Dániel, a társaság operatív vezetője. A Taxify szolgáltatása döntően a 18–45 év közötti budapestiek körében népszerű. Míg év közben a hétvégék esti óráiban van a legnagyobb kereslet, de­cemberben már a délutáni és kora esti órák is forgalmasabbak a bevásárlási hullám miatt. Az év végi kereslettöbblet nagy kihívás a sofőröknek és az irodában dolgozó csapatnak is – a nem kiemelt időszakokban az átlagos várakozási idő 5-6 perc, a kiemelt időszakokban azonban 8-12 perc is lehet. Hogy a várakozási időt csökkentse, a Taxify – amelynek flottájába 350-400 sofőr tartozik – heti szinten előre kalkulált információs táblázatot küld a munkatársainak, és időjárás-előrejelzéssel is segíti őket a forgalom megbecsülésében.

A megnövekedett forgalom persze a taxisok pénztárcáját is hizlalja. Bevételi szempontból az utolsó negyedév kimagaslóan jó szokott lenni, az első negyedév azonban hagyományosan gyenge az ágazatban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.