A taxiszolgáltatás szempontjából az idei december sem hoz változást a korábbi évek utolsó hónapjához képest, vagyis taxi rendelésekor most is a szokásosnál hosszabb várakozási időre kell készülni – mondta a Világgazdaságnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. A telefonos rendelésnél még a diszpécserszolgálat elérése is több percig eltarthat, ezért érdemesebb az időkímélő mobilapplikációt használni – ajánlotta Metál –, mert ekkor legalább a kocsi megrendeléséért nem kell várakozni, de a taxira így is.
Szilveszterkor és karácsonykor az összes taxi kevés lenne Budapesten – mondja Tamás Miklós, a City Taxi elnöke. Az autók száma viszont véges, és a sofőrök elfoglaltsága, munkarendje miatt nem is lehet mind az ötezer autót egy időben bevetni. Érdemes tehát időben autót rendelni. Decemberben ráadásul egymást követik a különböző céges rendezvények, és ebben a hónapban körülbelül 10-15 százalékkal megnő a fuvarszervezők forgalma egy átlagos novemberhez képest.
Az év utolsó hónapjában az esti órákban annak ellenére is hosszabb várakozásra kell számítani, hogy a tavaly decemberihez képest háromszázzal több, 5600 taxi van az utakon – mondta Metál Zoltán. Bár a taxisok számának bővülését a növekvő turizmus keltette nagyobb kereslet is indokolhatja, a növekedés azért meglepő, mert előzetesen sokan vélték úgy, hogy többen nem tudnak majd megfelelni a megváltozott jogszabálynak, amely szerint jövőre a fővárosban már nem lehet tízévesnél idősebb autóval taxizni, és szintén elvárás az Euro 5-ös motor használata. A taxisok az elmúlt egy-két évben lecserélték a 3500 nem megfelelő autót, és már csak néhány száz maradhatott hátra, de azok cseréje is folyamatos.
Az év folyamán természetesen a decemberi időszak a legforgalmasabb, ilyenkor akár 20 százalékkal is nőhet a Taxify forgalma – mondta Cziráki Dániel, a társaság operatív vezetője. A Taxify szolgáltatása döntően a 18–45 év közötti budapestiek körében népszerű. Míg év közben a hétvégék esti óráiban van a legnagyobb kereslet, decemberben már a délutáni és kora esti órák is forgalmasabbak a bevásárlási hullám miatt. Az év végi kereslettöbblet nagy kihívás a sofőröknek és az irodában dolgozó csapatnak is – a nem kiemelt időszakokban az átlagos várakozási idő 5-6 perc, a kiemelt időszakokban azonban 8-12 perc is lehet. Hogy a várakozási időt csökkentse, a Taxify – amelynek flottájába 350-400 sofőr tartozik – heti szinten előre kalkulált információs táblázatot küld a munkatársainak, és időjárás-előrejelzéssel is segíti őket a forgalom megbecsülésében.
A megnövekedett forgalom persze a taxisok pénztárcáját is hizlalja. Bevételi szempontból az utolsó negyedév kimagaslóan jó szokott lenni, az első negyedév azonban hagyományosan gyenge az ágazatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.