A The Wall Street Journal című amerikai lap előző nap jelentette, hogy a Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSA csoporttal, s egyezségre jutottak a feltételeket illetően.
A francia gazdasági minisztérium egyik forrása üdvözölte a fúzióval kapcsolatos értesüléseket, amelyeket a PSA utóbbi években történt talpra állása bizonyítékaként értékelt. Mint mondta, Franciaország tevékenyen részt akar venni az autóipar globális megerősödésében.
A Fiat-Chrysler (FCA) és a Peugeot-gépkocsikat is gyártó francia PSA eseteges egyesülésével transzatlanti autóipari óriáscég jönne létre. Így a mintegy 50 milliárd dollár tőkéjű vállalat a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója lenne.
A The Wall Street Journal korábban iparági értesülései alapján azt írta, hogy a fúzió „az egyenlők egyesülése” lenne. Az új cégben a PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann – aki a néhai FIAT-elnök, Gianni Agnelli unokája – egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását.
Az Agnelli család többségi tulajdonában lévő Fiat-Chrysler az idén júniusban már a francia és kínai tulajdonú Peugeot vetélytársával, a szintén francia Renault-val is tárgyalt fúzióról, de az akkori megbeszélések kudarccal zárultak.
Az amerikai lap elemzése szerint a világ legnagyobb autógyárai azzal próbálkoznak, hogy átstrukturálják termelésüket és változtassanak üzletpolitikájukon, részben mert emelkednek a termelési költségek, részben pedig mert a gyors és tartós növekedés időszaka után az autópiac jó ideje lassulást mutat. Ez különösen Európára igaz, ahol a piac túlzsúfolt és a szigorú környezetvédelmi előírások apasztják a profitot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.