A kutatóintézet prognózisa szerint az idén 5 százalékkal 79,5 millióra eshet vissza a globális autóértékesítések száma. Márpedig az eladások ilyen mértékű csökkenésre még a 2008-as gazdasági és pénzügyi válság után sem volt példa.
Ferdinand Dudenhöffer, a CAR intézet vezetője szerint a forgalom visszaesése elsősorban Donald Trump amerikai elnök védővámokat és szankciókat alkalmazó kereskedelempolitikájának tulajdonítható.
A legnagyobb kihívás előtt a világ legnagyobb autópiaca, a kínai áll, ahol az eladások immár a tizenkettedik egymást követő hónapban maradnak el az egy évvel korábbitól
– mutatott rá az intézet vezetője. Kínában tavaly 23,3 millió autót értékesítettek, a piac az éves globális gyártási volumen 28 százalékát vette fel.
A lassuló szakaszt megelőzően az eladásoknak több mint egy évtizeden át tartó növekedése nagy termelő-beruházásokra késztette Kínában a világ legnagyobb autógyártóit. Ennek következtében mostanra nagy többletkapacitás halmozódott fel, ami Ferdinand Dudenhöffer szerint legalább évi hatmillió autóra tehető. Ez pedig az amerikai cégek közül érzékenyen érinti például a General Motors, a Ford és a Tesla autógyárat is.
A CAR intézet prognózisa tíz százalékos forgalom-visszaesést valószínűsít az idén a kínai autópiacon. Nyugat-Európában pedig három százalék lehet a forgalomcsökkenés.
A gazdaságpolitikai és konjunkturális okok együttese által előidézett kedvezőtlen üzleti környezetben jelentősen megcsappant az autóipar bevételtermelő képessége és romlott a likviditása is – mutatott rá Ferdinand Dudenhöffer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.