A General Motors elektromos autója immár a harmadik elismerést gyűjti be rövid időn belül, hiszen a Los Angeles-i Autóshow-n már megkapta az év zöld autója címet és a Motor Trend and Automobile magazin is az év autójának választotta tavaly novemberben. A Chevrolet volt két riválist, a szintén elektromos hajtású Nissan Leafet és a Hyundai Sonatát ütötte ki a nyeregből a detroiti autóshow díjkiosztóján – jelenti az AP.
A 40 ezer dolláros (8,7 millió forint) árú Chevrolet decemberen került pár kereskedőhöz és eddig csak mintegy 350 darab kelt el belőle, a rivális Nissan is csak tíz Leafnek talált gazdát az elmúlt két hétben. A Volt 2012-től lesz elérhető az Egyesült Államok teljes területén és eddig 50 ezren iratkoztak fel a leendő vásárlók várólistájára. A GM ennek ellenére idén csak körülbelül 11 ezer eladást tervez.
Az elemzők szerint elsősorban az amerikai autógyártók ünnepelhetnek a szakma egyik legrangosabb kiállításán, a Detroiti Autóshow-n. Több éves veszteség után ismét örömmel vehetnek részt a detroiti autógyártó óriások a hazai pályán tartott kiállításon. A GM két milliárd dolláros profittal zárta a harmadik negyedévet és november 16-án, pár hónappal azután, hogy kilépett a csődvédelemből, a világ legnagyobb tőzsdei kibocsátást hajtott végre.
A Chrysler kínálata tavaly annyira gyenge volt, hogy nem is tartott sajtótájékoztatót Detroitban, ehhez képest most hétfőn két, nagy várakozással kísért modellt is bemutat és növelte piaci részesedését. Emellett hamarosan további lehetőségek nyílnak meg előtte, hiszen immár teljesen integrálódott a társtulajdonos Fiattal, olyannyira, hogy az olasz konszern vezetője, Sergio Marchionne úgy nyilatkozott: semmi változást nem hozna a két cég működésébe, ha hivatalosan is fuzionálnának.
A Ford pedig külön büszke lehet teljesítményére, hiszen nem csak hogy az egyetlen amerikai gyártó, amely nem szorult állami segítségre, de ismét meg is szerezte a második helyet a piacon az Egyesült Államoknak a Toyota mögött. A Ford piaci részesedése két éve folyamatosan növekszik. A cég egyébként az Explorerrel már megnyerte az év haszonjármű címet, legyőzve a Jeep Grand Cherokee-t és a Dodge Durangót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.