Egy nagy egyiptomi vasúti tenderen való közös magyar–orosz részvétel lehetőségéről is tárgyalt a napokban Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök – tudta meg a Világgazdaság. Mint arról lapunk korábban beszámolt, a 700 tehervagonra és az 50 mozdonyra tavaly kiírt kairói pályázaton a Dunakeszi Járműjavító Kft. (DJJ) és a Ganz Motor Kft. alkotta páros mellett a német Siemens és az orosz Transzmasholding is indult, ám a kiíró a mai napig nem választotta ki a nyertest. Bár az egyiptomiak el sem utasítottak senkit, az Orbán–Putyin-megbeszélésen felmerült, hogy erősebb lenne az ajánlat, ha azt a magyar cégpáros és az orosz társaság együtt adná be. (Egy ilyen konstrukcióban azonban elképzelhető, hogy nem teljesül az 50 százalékos hazai beszállítási arány, emiatt pedig a DJJ–Ganz nem juthatna Eximbank-hitelhez.)
Ha beválik az együttműködés, a DJJ később ázsiai és afrikai projektekben is részt vehetne, szintén a Transzmasholding alvállalkozójaként. Nemzetközi szereplését elősegítheti, hogy a napokban az országban elsőként kapta meg a TÜV Rheinlandtól az IRIS tanúsítványt, amely vasúti kocsik és önjáró vasúti járművek, azok részegységeinek, alkatrészeinek gyártására, javítására és karbantartására vonatkozik.
„Év végén az orosz társaság szakemberei Dunakeszin jártak, azaz a helyszínen bizonyosodtak meg cégünk felkészültségéről. Az akkori megállapodás szerint februárban kapjuk meg tőlük a metrófelújítás műszaki dokumentációit, amelyek alapján alvállalkozói ajánlatot tehetünk a Metrovagonmasnak” – válaszolt a Világgazdaságnak a DJJ ügyvezető igazgatója. Ezt követően pár héten belül megszületik két cég szerződése, melynek értelmében a felújítás 25 százaléka történhetne Dunakeszin. Szepessy Tamás korábbi közlése szerint cégére jutna a kocsik szétbontása, egy alvállalkozóval végeztetett azbesztmentesítése, a végösszeszerelés és a hatósági engedélyek megszerzése.
A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. a napokban nyílt közbeszerzési pályázatot írt ki a 3-as metróvonal felújításának tervezésére. A 17,3 kilométeres vonalból 15,5 kilométer fut alagútban. Az ajánlatnak tartalmaznia kell a Deák téri – M2-es és M3-as vonal – összekötő vágány alagútjának részleges, illetve a 19 metróállomás teljes körű felújítását az M3-as vonalán.
A Kőbánya-Kispest felszíni állomást csak részlegesen kell felújítani, ahogyan a Kőér utcai járműtelepet és a Szabó Ervin téri diszpécserházat is. Az állomásokon a belső kialakítást, a burkolatokat, a világítást és a bútorzatot kell újratervezni, valamint a kijárati épületek és a csatlakozó felszíni területek rendezére is javaslatot kell tenni. Az ajánlatokat március 21-ig várja a BKV, a teljes M3-as projekt végső átadási határideje 2019. szeptember 30. A munka első ütemének 2016. november–decemberben kell megkezdődnie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.